Здравейте, предстои ми смяна на 50цц стоков кит със 70цц Polini Sport AC на Yamaha NEO's.
По скутера повечето неща са стокови. Възд. филтър е на малоси (червена гъба) в оригиналната филтърна кутия.
Вариатора е почти нов, оригинален, с изпилени прецизно ръбове, за да може да качва ремъка до горен ръб. Ролките са 5 гр. (до колкото си спомням).
Ремъка е на Дайко 16.5 х 747. Съединител стоков 105 с двуточково зацепване, на който съм сложил сини пружинки на малоси, както и жълта централна.
В диф-а съм сменил маслото със 70W90 (знам, че оригинално го дават с 10W40, но приятел, ми препоръча да сложа по-гъсто, защото често се возим 2-ма и да не стане беля с диф-а).
Преработил съм ел. инсталацията и си направих реле-регулатор с 2 симистора и 1 ГРЕЦ 35 амперов (в руски форум си намерих схеми и обяснения по въпроса). В момента системата е както при автомобилите - динамото зарежда акумулатора, а всичко останало черпи ток от акумулатора (така си сложих и ксенон).
Гърнето беше стоковото на Неос-а, но го смених с GIANELLI (не знам какъв модел е). Та това е към момента.
Поръчах си спортния кит и чакам да пристигне, за да започвам ремонта.
Бих се радвал да ме посъветвате на какво да обърна внимание при смяната му. Нужно ли е нещо друго да се сменя? Как да преценя коляновия вал в какво състояние е, както и лагерите и семерингите му? Решил съм и биелното лагерче да сменя с такова на малоси.
?глата на карбуратора е на средно деление и предполагам трябва да я вдигна с 1. Жигльора е #78.
Моля за съвети и препоръки.
#1
02 март 2014 - 11:57

#2
12 март 2014 - 11:29
може ли на лично да ми обясниш как си си преработил ел системата... ?
Moika motora teji 50 kila imah boostar s tebe mng qsno 4e 6i pove4e mbk това е бисер от Фейса... :D :D :D
#3
13 март 2014 - 07:59
В тази тема съм обяснил как и съм дал линк към друга тема с допълнителна информация - http://scooterclub-b...а-ток-12-волта/
#4
13 март 2014 - 09:01
?скам да попитам за 70 кубиковия кит ще е нужна ли някаква настройка на карбуратора (който е 12-ка) относно дозата на масло или автоматично си засмуква колкото му е нужно?
Не съм го разглобявал още този карбуратор и нямам представа на какъв принцип работи дозатора на маслото. За по-големия цилиндър има ли нужда от повече масло? Не искам аз да си смесвам бензина и маслото!
Не съм го разглобявал още този карбуратор и нямам представа на какъв принцип работи дозатора на маслото. За по-големия цилиндър има ли нужда от повече масло? Не искам аз да си смесвам бензина и маслото!
#5
22 март 2014 - 19:38
Днес успешно смених цилиндъра. Сега следва разработка 500 км. ?мам обаче едно съмнение и бих искал да споделите мнение.
Тъй като в юзър мануала на НЕОС-а пише, че гайките на цилиндъра трябва да се стягат с усилие 14 нютон метра. Моя динамометричен ключ е голям и започва от 23 нютон метра и за това ги стегнах с гедорето. Нямам идея колко силно съм ги стегнал, но със сигурност ги стегнах хубаво. ?ма ли проблем ако съм стегнал с по-голямо усилие? Все пак 70цц кит е с по-голяма компресия и може би трябва по-силно от написаното по-горе?!
Ще му стане ли нещо на кита (н-р да блокира или нещо друго) ако съм стегнал повечко гайките!?
Тъй като в юзър мануала на НЕОС-а пише, че гайките на цилиндъра трябва да се стягат с усилие 14 нютон метра. Моя динамометричен ключ е голям и започва от 23 нютон метра и за това ги стегнах с гедорето. Нямам идея колко силно съм ги стегнал, но със сигурност ги стегнах хубаво. ?ма ли проблем ако съм стегнал с по-голямо усилие? Все пак 70цц кит е с по-голяма компресия и може би трябва по-силно от написаното по-горе?!
Ще му стане ли нещо на кита (н-р да блокира или нещо друго) ако съм стегнал повечко гайките!?