Шайба във вариатора. (Втулка)
90% от скутерите са ограничени точно там. 50 кубиковите вдигат максимална скорост от 50-55км/ч, вдигат бързо километрите, но винаги се спират там. Предимно има - шайба, която не позволява ремъка да се качи до горе.
ВАЖНО!
Шайбата стои на втулката, нито преди нея, нито след. Трябва да се внимава да не премахнете някоя друга шайба, която може да е важна. Ето къде се намира всъщност върху втулката.
Гърне.
Ограничители може да се намерят и в гърнето на скутера.
Ето какво представляват ограничителите в гърнето.
1. По принцип е шайба, заварена на входа на ауспуха (изхода от цилиндъра).
2. На изхода на ауспуха, преди заглушителя.
3. Също е възможно самия заглушител да е скопен.
При по-новите скутери понякога има отклонение (допълнителна тръба) на самия ауспух, която се маха.<p>
Ако е шайба не можеш да я пропуснеш - просто виждаш как стеснява входа на ауспуха. Ако тръгнеш да я разпробиваш - трябва да действаш много внимателно. Стените на ауспуха са много тънки. Най-добре да я минеш с пневматична фрезичка или голяма бургия.
Не позволява газовете да излезнат лесно, един вид скутера не може да си "поеме дъх", ако премахнете този ограничител правите услуга и на себе си и на двигателя на скутера.
Комутатор (CDI)
Неговата цел е да ограничи оборотите на скутера и да направи максималната скорост само 45/50км/ч. Ако карате китайски скутер е 95% сигурно да е ограничен там.
Всъщност това е закона и в България, "скутер, който са кара с категория (АМ) не трябва да развива скорост над 45км/ч".
Представлява кабел, който трябва да бъде срязан, изглежда предимно така ----->
Можете и да закупите спортен комутатор, като не се занимавате с Вашия, защото на почти всеки скутер е на индивидуално място този кабел.
Надявам се темата да Ви е била полезна!
Един съвет от мен, не барникайте на своя отговорност по скутера си, ако е нов и ако все още не е минал заветните 700-1000км, които са от ключово значение за правилната разработка на двигателя.
Поздрави!
@TheBeastOriginal