

покупка на маджести 400 или бъргман 400
roppcho
, фев 22 2018 17:46
#1
22 февруари 2018 - 17:46
здравейте колеги.нов съм във форума и искам мнение за покупка на един от тези мотори .от 2000 до 2005 г. производство.благодаря

#2
22 февруари 2018 - 17:56
Ямахата със сигурност, но има и хонди с тази кубатура което е най-добрият избор. ?
#3
22 февруари 2018 - 20:00
Тук във форума има за продажба и Ямаха 400 и Хонда 400. Бъргман на тия години се явява малко рискована покупка, но всичко е на късмет.
#4
23 февруари 2018 - 10:27
Здравей, колега!
Ще започна с една фраза .... Всеки хвали, каквото кара!
Колега да Ви кажа, от както се качих на Burgman ..... друго не съм си купувал!
От доста години карам само Burgman-и ... първият ми беше К1, после на К2, след това К6 и сега карам К8!
През годините съм нямал почти никакви проблеми с моите Бъргмани, но както каза колегата всичко си е до НЕ късмет ....., а до ГОЛЯМ късмет!
Карал съм и други всякакви скутери на мои приятели, за мен е важно, като карам машината да ми е удобна, защото аз съм 192см., а Бъргмана е достатъчно дълъг, за да не ми опират колената в таблото и да ми е комфортно! На Маджестито стоиш малко по-нависоко и по изправен, а Бъргмана стоиш по-надолу и си облегнат назад, което за мен е по-удобно!
Карам в града и много извън, динамиката ми харесва на Бъргман-а, разхода също има и максимална скорост. Преди един приятел имаше Маджести 400 и сме ги опъвали доста пъти, колкото могат и двете машини и да ти кажа, като цяло вървежа е един и същ, само Маджестито максималната скорост му е с около 10 км/ч по-висока.
Вече Вие си преценяте ,кой модел Ви харесва повече като визия.... после качвате се на единия ...качвате се на другия ..преценяте, кой Ви допада повече и почвате да търсите!
?ска се яко обикаляне и търсене и не да се хващате за първият скутер ами е хубаво да чуете и другите, как им работят двигателите .... на кой ще работи по шумно, на друг по тихо и така .....много са нещата, който трябва да се гледат и става дума не само за Бъргман-а, а и за Маджестито! Другото, което гледаш ги по обявите всички накипрени намазани ......отиваш на място и се чудиш дали това е същият скутер, който си гледал!
За сега е това, ако имате някакви други въпроси пишете, ако мога да помогна ще се радвам!
Ще започна с една фраза .... Всеки хвали, каквото кара!

Колега да Ви кажа, от както се качих на Burgman ..... друго не съм си купувал!
От доста години карам само Burgman-и ... първият ми беше К1, после на К2, след това К6 и сега карам К8!
През годините съм нямал почти никакви проблеми с моите Бъргмани, но както каза колегата всичко си е до НЕ късмет ....., а до ГОЛЯМ късмет!

Карал съм и други всякакви скутери на мои приятели, за мен е важно, като карам машината да ми е удобна, защото аз съм 192см., а Бъргмана е достатъчно дълъг, за да не ми опират колената в таблото и да ми е комфортно! На Маджестито стоиш малко по-нависоко и по изправен, а Бъргмана стоиш по-надолу и си облегнат назад, което за мен е по-удобно!
Карам в града и много извън, динамиката ми харесва на Бъргман-а, разхода също има и максимална скорост. Преди един приятел имаше Маджести 400 и сме ги опъвали доста пъти, колкото могат и двете машини и да ти кажа, като цяло вървежа е един и същ, само Маджестито максималната скорост му е с около 10 км/ч по-висока.
Вече Вие си преценяте ,кой модел Ви харесва повече като визия.... после качвате се на единия ...качвате се на другия ..преценяте, кой Ви допада повече и почвате да търсите!
?ска се яко обикаляне и търсене и не да се хващате за първият скутер ами е хубаво да чуете и другите, как им работят двигателите .... на кой ще работи по шумно, на друг по тихо и така .....много са нещата, който трябва да се гледат и става дума не само за Бъргман-а, а и за Маджестито! Другото, което гледаш ги по обявите всички накипрени намазани ......отиваш на място и се чудиш дали това е същият скутер, който си гледал!
За сега е това, ако имате някакви други въпроси пишете, ако мога да помогна ще се радвам!

#5
23 февруари 2018 - 16:18
благодаря ви за вниманието. насочил съм се към бъргмана за сега пък както казвате дано имам късмет

#6
23 февруари 2018 - 17:56
Щом сте се насочили към Бъргман-а, когато ходете да го гледате обърнете внимание на няколко неща:
- най-важно двигателят да работи сравнително тихо и да не се чува тропане .... в началото, като го запалите може да не се чува, но после като загрее става по изострено ....ако има разбира се
- поставяте мотора на централна степенка да работи на обороти и обърнете внимание, задната гума ако се върти леко следователно ?МА съединител, но ако не се върти значи няма и можеш да му буташ от цената! Не е голяма болка, ремонта му е около 18лв. с хубаво феродо!
- погледнете предните колове дали има течове, ако има то си личи отгоре над маншона
- също и на триъгълника, който държи коловите и около него има тънки метални тръби зад и около фара дали няма спачкано или нещо изправяно, защото ако има сигурно скутера е имал челна фаска
- погледнете всички фуги на пластмасите дали са еднакви и дали всички щипки са си намястото! Ако някъде отзява сигурно има счупена такава щипка ...не е голям проблем оправят се лесно
- седалката да не е претапицирана
- на кормилото трябва да са запазени да не са изтрити фигурките и надписите ...примерно където се пали мотора, мигачите, аварийните, къси светлини и т.н. .....ако половината ги няма следователно доста ще е каран този скутер
- километража макар, че го въртят ще е хубаво да непоказва 30 000 и нагоре, ако може да е под 15-20 000 ще е горе долу добре
- много важно да видите в какво състояние са спирачните дискове, хубаво е да нямат ръбове особено задния .... защото са доста парички
- черните пластмаси на таблото да се свежи и да не са надрани и най-вече долу около резервоара, където тъпите жабари ги мързи да си вдигат краката

- МНОГО важно нещо - всички оригинални надписи по мотора да са си НА мотора ( отпред емблемата, отзад да пише SUZUKI, и от двете страни BURGMAN 400 ) ....ако липсва някой надпис .... лошо .... имало е някаква външна намеса ( защото, като знам как от 2-3 скутера правят един и лошо ми става)
- като загрее скутера качваш се и му даваш цялата ГАЗЗЗ и гледаш колко ще вдигне ...а той трябва да вдигне поне 140 - 150, ако не ги вдигне или е много муден ......нещо ще му има
Ами за сега е това, което се сещам, ако някой колега се сети да допълни нещо ще е супер!
? ще е хубаво да ни уточниш точно за коя година Бъргман става дума, защото Вие сте писали от 2000 до 2005, но през тези години има 3-4 модела! Можете да качите една снимка да е по разбрано, за да Ви помогнем най-добре!
Поздрави!
- най-важно двигателят да работи сравнително тихо и да не се чува тропане .... в началото, като го запалите може да не се чува, но после като загрее става по изострено ....ако има разбира се
- поставяте мотора на централна степенка да работи на обороти и обърнете внимание, задната гума ако се върти леко следователно ?МА съединител, но ако не се върти значи няма и можеш да му буташ от цената! Не е голяма болка, ремонта му е около 18лв. с хубаво феродо!
- погледнете предните колове дали има течове, ако има то си личи отгоре над маншона
- също и на триъгълника, който държи коловите и около него има тънки метални тръби зад и около фара дали няма спачкано или нещо изправяно, защото ако има сигурно скутера е имал челна фаска

- погледнете всички фуги на пластмасите дали са еднакви и дали всички щипки са си намястото! Ако някъде отзява сигурно има счупена такава щипка ...не е голям проблем оправят се лесно
- седалката да не е претапицирана
- на кормилото трябва да са запазени да не са изтрити фигурките и надписите ...примерно където се пали мотора, мигачите, аварийните, къси светлини и т.н. .....ако половината ги няма следователно доста ще е каран този скутер
- километража макар, че го въртят ще е хубаво да непоказва 30 000 и нагоре, ако може да е под 15-20 000 ще е горе долу добре

- много важно да видите в какво състояние са спирачните дискове, хубаво е да нямат ръбове особено задния .... защото са доста парички
- черните пластмаси на таблото да се свежи и да не са надрани и най-вече долу около резервоара, където тъпите жабари ги мързи да си вдигат краката



- МНОГО важно нещо - всички оригинални надписи по мотора да са си НА мотора ( отпред емблемата, отзад да пише SUZUKI, и от двете страни BURGMAN 400 ) ....ако липсва някой надпис .... лошо .... имало е някаква външна намеса ( защото, като знам как от 2-3 скутера правят един и лошо ми става)
- като загрее скутера качваш се и му даваш цялата ГАЗЗЗ и гледаш колко ще вдигне ...а той трябва да вдигне поне 140 - 150, ако не ги вдигне или е много муден ......нещо ще му има
Ами за сега е това, което се сещам, ако някой колега се сети да допълни нещо ще е супер!
? ще е хубаво да ни уточниш точно за коя година Бъргман става дума, защото Вие сте писали от 2000 до 2005, но през тези години има 3-4 модела! Можете да качите една снимка да е по разбрано, за да Ви помогнем най-добре!
Поздрави!


#7
23 февруари 2018 - 18:07
Щом сте се насочили към Бъргман-а, когато ходете да го гледате обърнете внимание на няколко неща:
сигурно скутера е имал челна фаска
- погледнете всички фуги на пластмасите дали са еднакви и дали всички щипки са си намястото! Ако някъде отзява сигурно има счупена такава щипка ...не е голям проблем оправят се лесно
- седалката да не е претапицирана
- на кормилото трябва да са запазени да не са изтрити фигурките и надписите ...примерно където се пали мотора, мигачите, аварийните, къси светлини и т.н. .....ако половината ги няма следователно доста ще е каран този скутер
- километража макар, че го въртят ще е хубаво да непоказва 30 000 и нагоре, ако може да е под 15-20 000 ще е горе долу добре
- много важно да видите в какво състояние са спирачните дискове, хубаво е да нямат ръбове особено задния .... защото са доста парички
- черните пластмаси на таблото да се свежи и да не са надрани и най-вече долу около резервоара, където тъпите жабари ги мързи да си вдигат краката

- МНОГО важно нещо - всички оригинални надписи по мотора да са си НА мотора ( отпред емблемата, отзад да пише SUZUKI, и от двете страни BURGMAN 400 ) ....ако липсва някой надпис .... лошо .... имало е някаква външна намеса ( защото, като знам как от 2-3 скутера правят един и лошо ми става)
- като загрее скутера качваш се и му даваш цялата ГАЗЗЗ и гледаш колко ще вдигне ...а той трябва да вдигне поне 140 - 150, ако не ги вдигне или е много муден ......нещо ще му има
Ами за сега е това, което се сещам, ако някой колега се сети да допълни нещо ще е супер!
? ще е хубаво да ни уточниш точно за коя година Бъргман става дума, защото Вие сте писали от 2000 до 2005, но през тези години има 3-4 модела! Можете да качите една снимка да е по разбрано, за да Ви помогнем най-добре!
Поздрави!

сигурно скутера е имал челна фаска

- погледнете всички фуги на пластмасите дали са еднакви и дали всички щипки са си намястото! Ако някъде отзява сигурно има счупена такава щипка ...не е голям проблем оправят се лесно
- седалката да не е претапицирана
- на кормилото трябва да са запазени да не са изтрити фигурките и надписите ...примерно където се пали мотора, мигачите, аварийните, къси светлини и т.н. .....ако половината ги няма следователно доста ще е каран този скутер
- километража макар, че го въртят ще е хубаво да непоказва 30 000 и нагоре, ако може да е под 15-20 000 ще е горе долу добре

- много важно да видите в какво състояние са спирачните дискове, хубаво е да нямат ръбове особено задния .... защото са доста парички
- черните пластмаси на таблото да се свежи и да не са надрани и най-вече долу около резервоара, където тъпите жабари ги мързи да си вдигат краката



- МНОГО важно нещо - всички оригинални надписи по мотора да са си НА мотора ( отпред емблемата, отзад да пише SUZUKI, и от двете страни BURGMAN 400 ) ....ако липсва някой надпис .... лошо .... имало е някаква външна намеса ( защото, като знам как от 2-3 скутера правят един и лошо ми става)
- като загрее скутера качваш се и му даваш цялата ГАЗЗЗ и гледаш колко ще вдигне ...а той трябва да вдигне поне 140 - 150, ако не ги вдигне или е много муден ......нещо ще му има
Ами за сега е това, което се сещам, ако някой колега се сети да допълни нещо ще е супер!
? ще е хубаво да ни уточниш точно за коя година Бъргман става дума, защото Вие сте писали от 2000 до 2005, но през тези години има 3-4 модела! Можете да качите една снимка да е по разбрано, за да Ви помогнем най-добре!
Поздрави!


#8
23 февруари 2018 - 19:44

#9
23 февруари 2018 - 22:16
Такива екземпляри-само в шоурумите
#10
24 февруари 2018 - 11:50
Хаха колега ти ми оправи настроението. Ако всички посочени от теб неща са налице вероятно ще има наддаване за скутера.





Но в интерес на истината моят скутер нямаше всичко налице, но имаше сравнително малки забележки, които са поправими ..... а те бяха, че първо нямаше съединител и отстрани на предния спойлер имаше леки ожулвания до черна пластмаса

Забравих да кажа, че аз търсих читав екземпляр повече от половин година .....и накрая изпадна една обява на която мотора ми хареса и като отидох и го видях в какво състояние е и се отказах и се върнах със съвсем различен мотор, който мотор ми беше план Б.

#11
24 февруари 2018 - 11:56

Естествено, че инжекциона .... в пъти по-добър от карборатора, като динамика и горене, а и визията на 2004-2006 е къде, къде по-красива и таблото е в пъти по-хубаво!
Това си е лично мое мнение, никой не задължавам с него .... просто споделям, както и по-горе написаните неща!
Поздрави!

#12
24 февруари 2018 - 16:33
От моят опит с Бъргман 400, мисля 2007 беше, тези с последната визия мога да кажа следното:
Скутер тип турър-по силен е на извънградско. Голям багажник, плавно возене, не очаквай кой знае какъв адреналин.
Проблем имах с губене на мощност,което се оказа че е слабо място на модела-трябва да се изчисти резервоара, събира боклук. ?зчистиха ми го, но ремонта не беше лесен. Другото,с което имах проблем-задният спирачен апарат за мен е не добре измислен. Захваща се към рамата с едни шлици,които с времето се изяждат и се получава едно биене. Задължително обърни внимание на този елемент! Като цяло спирачките не са му силното място, може би и защото самият скутер си тежи.
Успех в избора!
Скутер тип турър-по силен е на извънградско. Голям багажник, плавно возене, не очаквай кой знае какъв адреналин.
Проблем имах с губене на мощност,което се оказа че е слабо място на модела-трябва да се изчисти резервоара, събира боклук. ?зчистиха ми го, но ремонта не беше лесен. Другото,с което имах проблем-задният спирачен апарат за мен е не добре измислен. Захваща се към рамата с едни шлици,които с времето се изяждат и се получава едно биене. Задължително обърни внимание на този елемент! Като цяло спирачките не са му силното място, може би и защото самият скутер си тежи.
Успех в избора!
#13
24 март 2018 - 11:14
Здравей, и аз се оглеждам за подобен скутер. Бях се загледал по Ямахата, но се доста взе да ми харесва и Хонда Форца 250. Та мисълта ми е, зависи за какво го вземаш. Ако е повече за извънградско търси Бъргман или Хонда Силвър Уинг. Ако е смесено без големи преходи извънградско и Хондата 250 е напълно достатъчна... според мен...
#14
24 март 2018 - 18:04
Форцата е малък скутер
#15
24 март 2018 - 19:27
позагледай хонда силвър уинг 400, два цилиндъра. пък ако сложиш и j costa вариатор става яко+ 15 км. проблема на големите скутери е че: мине ли съосие над 2 метра, демек от ос до ос, скутера става нестабилен на завои, или поне трябва да се взимат по леко да не те изпревари задната гума.?мам предложение за скутер, но това на лично.
#16
25 март 2018 - 03:16
Здравей, и аз се оглеждам за подобен скутер. Бях се загледал по Ямахата, но се доста взе да ми харесва и Хонда Форца 250. Та мисълта ми е, зависи за какво го вземаш. Ако е повече за извънградско търси Бъргман или Хонда Силвър Уинг. Ако е смесено без големи преходи извънградско и Хондата 250 е напълно достатъчна... според мен...