В тази тема ще споделя лични наблюдения от карането на китайски скутер в продължение на 4-ри сезона и 4000км. изминати с него.
2.jpg 43kb
4
Пред далечната 2014г. търсех скутер с който да ходя на работа и да си върша работа в града (Пловдив)
Трафика беше ужасен и не исках да губя по 2ч на ден висене в задръствания и тапи.....
Много гледах, четох и се интересувах тогава, за избор на моторетка.
Втора употреба в прилично състояние вървяха около 1000лв. че и повече....
Наясно бях че взема ли такъв скутер ще са необходими още време, което тогава нямах, и пари за да стане сигурен и надежден.
Вероятността мотора е уморен бе много голяма, понеже знаем че повечето 50сс скутери се карат от деца и тинейджъри а те им разказват играта в буквалният смисъл.
Тогава сметнах че е по-разумно да взема НОВ с гаранция, отколкото стар, амортизиран и с неясно състояние скутер.
Скутера го взех чисто нов от магазин, малкият вариант с 10 цолови гуми, което е голямо предимство да се шмугваш между колите в задръстванията.
Двигателят бе 4-ри тактов GY6 50сс
Разработих го както пишеше в книжката му.... (измъчих се 800км.... и 3 смени на масло през това време)
Държа да отбележа, че моят модел нямаше никъде ограничители и след 1000км. му пробвах макса - 80км/ч
Набираше си много добре до 60км. след това малко по-бавно до 70км , а до 80 му трябваше доста голяма права
Разхода в града бе около 2-2,5л./100км, а на къси извънградски разстояния ми е падал и под 2л
Като цяло за вършене на работа бе идеален избор.
През тези 4г. нито един път не ме е оставял на път, гаснал на светофар или не искал да запали сутринта.
Ще споделя нещата които ме дразнеха в него, за други може да са смешни, но мен ме дразнеха.
01. Много твърдо возеше....
.... на паваж няма да коментирам, но тук в Пловдив има доста такива улици.
Лично си планирах маршрутите и гледах да ги избягвам доколко е възможно но..... бе приключение.
02. Фара светеше ужасно, подмених крушката с диодна и регулирах фара, защото светеше в небето
1.jpg 31,51kb
4
03. Някой винтове на спойлерите започнаха да корозират.... (само да отбележа че го гледах доста педантично и в мокро време не съм го карал и дъжд не бе виждал, да не говорим че го съхранявах в гараж с покривало....)
Наложи се да подменя повечето винтове с неръждаеми....
04. Спойлерите са от някаква много чуплива пластмаса и имаше 2-3 много малки цепнатини под кормилото. Отделно самите спойлери нямаха никаква еластичност и бяха много тънки.
Боята също бе с много лошо качество, все едно го деца са го боядисвали със спрей.
05. Седалката бе с някаква дамаска, която много се хлъзга и изпотява.... (поръчах си специален протектор за нея, който да е пази и от UV лъчи. - проблема се реши)
3.jpg 36,33kb
4
06. Таблото бе на такава позиция, че се вижда само скоростомера.
Мигачите е невъзможно да ги видиш в нормална позиция на каране и доста често ги забравях....
07. Колкото маневрен да бе в трафика, толкова и нестабилен с тези малки 10 цолови джанти....
08. Спирачките бяха чудесни, но трябваше да се внимава много, особено с предната, която аз НЕ използвах.
Накладките бяха с лошо качество, след няколко спирания започваха леко да просвирват, което мен ме дразнеше...
09. Гумите бяха някакви китайски, много твърди с лошо качество.
Затова съветвам ако вземате НОВ китаец, сменете гумите с по-хубави маркови!
6.jpg 28,28kb
5
10. ?зключително тих двигател.
В трафик другите участници не ме чуваха, когато се провирах между колите и доста често ме засичаха....
Този проблем го реших още след първите 100км. в града, като си поръчах цяла китайска генерация за този двигател, висок клас реплика на Akrapovic
4.jpg 32,7kb
5
7.jpg 40,32kb
4
Гърнето звучеше ТАКА
Оригиналното гърне е доста тежко, като по този начин свалих някой килограм от него.
5.jpg 28,7kb
4
3
#2
08 април 2019 - 14:40
На много некачествен скутер си попаднал. Повечето търговци се изкушават да продават най-евтините възможни екземпляри и на всичкото отгоре ги сглобяват през куп за грош...
#3
08 април 2019 - 20:40
Ха, на ауспуха като гледам си махнал дори и db killer -a. Станало е много добре.
#4
08 април 2019 - 22:22
Ха, на ауспуха като гледам си махнал дори и . Станало е много добре.
Принципно винаги го махам и съветвам хората да го махат, когато решат да слагат такъв тип гърне на скутера си.
С db killer-а звука е една идея по-тих, но много загрява гърнето и ако скутера е малко по-мощен се загрява до червено....
#5
09 април 2019 - 08:24
На моя скутер е с такова гърне, НО не се трае! При мен разликата е много голяма, а ако се движим в група, все съм последен, щото зад мен никой не иска да кара...