Съобщение
Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАР?Я- ТУКПрисъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК
#868154 НАСТРОЙКА НА ДВУТАКТОВ КАРБУРАТОР
vaskooo951 04 March 2013 - 22:08
Такаа. Каквито и да са настройки на карбуратора, се правят при добре загрят двигател. Преди настройка изчистете карбуратора(най-вече жигльорите) и въздушния филтър. Всеки двигател индивидуално се настройва, това зависи от състоянието на двигателя и от атмосферните условия.
Първо е избора на жигльор и избора на карбуратор, зависи с какъв кит цилиндър сте и колко искате да ви харчи мотора. 12 милиметров карбуратор на стоков мотор се кара с около 58-75 горивен жигльор горе долу, зависи от състоянието на двигателя и вече 70 кубиковите с поне 80 жигльор и нагоре
Карбуратора има 2 болта, болт 1 е за притока на въздуха, той трябва да е на около 2 оборота, не повече 2,5. Болт 2 е за оборотите на празен ход(когато завивате се увеличават оборотите и при развиване - намаляват).
?глата на карбуратора регулира притока на бензин, когато зегерката се слага на по-горно деление, следователно иглата пада на долу и намаля притока на бензин и обратното.
Ето и снимка на карбуратора.
ЕТО ? КАК СЕ ПРАВ? НАСТРОЙКАТА:
Първо загрявате двигателя до нормална работна температура. След това завивате болт 1(за въздуха) до край и развивате 2 оборота и зегерката като за начало на средно положение я слагате. При всяка една настройка се сваля и се гледа свещта. След 1 километър каране след като е загрял двигателя сваляте свещта и гледа цвета.
Черна свещ - богата смес
Бяла свещ - бедна смес
Червена свещ - ПЕРФЕКТНА НАСТРОЙКА
Ако свещта е черна, значи е богата. Ако е мноого черна или сменете жигльора с малко по-малък. АКо е малко черничка, свалете иглата на долу с 1-2 положения(зегерката на горе). Ако не е много черна, се развива болта с около половин оборот и така я обеднявате или от жигльора, но трябва да сте избрали подходящ жигльор или от иглата или от болта.
Ако свещта е светла или бяла- бедна смес. Тука вече трябва или да увеличите бензина(което е за предпочитаане от към вървеж) или да намалите въздуха.Въздуха се намаля от болт 1, следователно го завивате с половин - един оборот. ?ли ако е мноого бедна и мотора глъхне доста, слагате с 5-10 микрона по-голям жигльор или малко вдигате иглата, докато не я докарате до червена свещта.
Ако е червена, просто не я барате
Свещта трудно се докарва от 1-2 проби червена. Трябва доста да се ръчка карбуратора и с по-малко се увеличава - намаля бензина и въздуха, докато докарате до червена/керемидена свещ. Сваляте свещта гледате е, настройвате, пак газ 1 километър на пълна газ, пак сваляте настройка и така докато стане червена. При настройка е хубаво да се кара на пълна газ, за да се види цвета на сещта. След като сте го настройли вече, от болт 2 си нагласяте ниски стабилни обороти и това е Не е сложно, но не е и лесно. Успех !
#864801 До какво водят така наречените "повдигачи"!
neprili4no_burz 19 February 2013 - 21:52
#860953 Проект : Посинената Маги [Malaguti F12] with SR rims [ПРОДАДЕН]
neprili4no_burz 08 February 2013 - 18:48
#846723 Проект: Nitro. Главен инженер: Коравия
bike_ttj 09 December 2012 - 02:35
#842955 полини или малоси ?
LuD`FeN 20 November 2012 - 10:19
Malossi Mhr Replica - 9hp 8500rpm
Честно казано бих си взел полинито.. Бая отдавна имам мерак на такова... Но пък трябва да се метнат много пари за него.. Не че по МХР-то нема се метнат много ама.. ще излезе по-евтино..
2-ро аз съм карал High End и ви казвам:1-во гори много;2-ро в града вдига такава врява,че трудно ще карате;3-то чупи се лесно ......Ако искате такъв кит,трябва да е само за гонки и глупости
#802395 ?талиянска или Немска кола?
badxboy0 11 June 2012 - 19:53
#564646 Проект: DuBaKa's Stunt RoX (Malossi Tuning) [ by PlayOnOne™ ]
DuBaKa 04 September 2010 - 20:35
МОДЕЛ - Aerox
Година - 2007 Ноември
Кубатура - 70cc
Вид двигател - 2-тактов
Охлаждане - Водно
Maксимална скорост - 105км /ч
Тегло - 90кг
Разход на гориво – 5л/100км
?зползвано масло – ?гол
?зползван бензин - A 95 - 98 - 100
Цена: 2400лв
ENGINE ТУН?НГ:
Кит ------------------------------Малосси спорт 70
Ауспух --------------------------Технигас некст р
Карбонови клапи ------------- малосси
Централна пружина --------- червена
Вариатор ----------------------- Малосси Мултивар
Карбуратор---------------------17,5 ДеллОрто
Филтър ------------------------- малосси
Ролки --------------------------- 3x3,8 гр. и 3х7гр Малосси
Кевларен ремък Малоси
ОПТ?ЧЕН ТУН?НГ:
Карбонов фар
Кристален стоп
Карбонова капачка на резервоара
Пачи крак
Амортесиор Цвят: Хром с черно
Повдигач за амортесиора Цвят: Червен
?зрязване на капак на картера
Полиране на:
[/color] - Капака на водната помпа
- Повдигача за амортесиора
- Капака на картера
- Ръчките на спирачките
- Картера
- Капачките на спирачните помпи
- Заглушителя на гърнето
STUNT ТУН?НГ:
Wheelie Bar
Краш тапи
Спортно кормило с лапа
Къдрав диск 280мм
Крачна задна спирачка
ДОТУК:
2400+2100=4500лв
Снимки:
След зимния ремонт:
Видео:
http://www.facebook....100000152537590 (линк към профила ми)
http://www.facebook....v=1483689220346
http://www.facebook....146835415357472
http://www.facebook....185091901505893
http://vbox7.com/play:fc7c0c405b
http://vbox7.com/pla...=2&vid=11161162
http://vbox7.com/pla...=2&vid=11199406
#860344 ПРОДАДЕН !!! Aprilia Sr Malossi tuning 70+cc
neprili4no_burz 06 February 2013 - 16:14
#852375 Къде и кога да бъде първия трип за 2013
neprili4no_burz 11 January 2013 - 17:32
#935401 най-добрия спортен вариатор според вас
maldezzar 11 June 2014 - 22:21
#924068 ?скам да се науча на задна моля за съвети..
niccky 09 March 2014 - 21:31
1во - трябва ви усет кога мотора е най-стабилен на кантара , за не строшите задницата и главите си.
2ро - за да кантарите ,мотора трябва да има старт,ряз .. както искате го наричайте.
3то - трябва ви хубава задна спирачка,защото за да не обърнете кантара тя ви е от голямо значение,също така не се кантари с пълна газ до долу ,а с "припомпване".
? по принцип не всеки се е родил научен ,но ако грам понятие си нямате от тези неща които ви написах , то по-добре само си се возете със скутерчетата.
Не се правя на голям разбирач или нещо такова и нямам нищо лично към никой,просто се опитвам да бъда полезен.
#904839 Рая на спамърите
neprili4no_burz 07 September 2013 - 11:58
#857477 My BW Aerox !
y_aerox 28 January 2013 - 16:04
Днес си взех спортна водна помпа SSP и едни ролчици 4 гр. Да видим как ще е с тях.
Ето малки снимки.
Надявам се до 3-4 дни да имам възвожност да направя снимки на помпата и стопа, той вече е сложен на мотора, но не съм го сглобил, занимавам се с настройка на карбуратора.
Това е за сега, пак казвам, надявам се до 3-4 дни да има развитие и поставени частите на мотора.
#851484 Къде и кога да бъде първия трип за 2013
parandjata 07 January 2013 - 19:42
#844552 Репутация ??
IVELIN 27 November 2012 - 22:43
#841619 Продавам:Много спортни части и други неща :)
LuD`FeN 13 November 2012 - 23:05
#840864 полиция !
y_aerox 10 November 2012 - 19:36
Ама както казва колегата marto955 като тръгнете да си вадите книжка ще се изненадате мнооого "приятно".
#775243 ПОЛЕЗНО:Какво е Вариатор?Какво е неговото устройство?
infinity 23 March 2012 - 13:17
http://www.apriliafo...rn-how-it-works
?стината за нещата е че нов вариатор, пружини, ролки няма да увеличат мощността в целия диапазон на работа на двигателя. Ключът е да държите мотора на около 8000-8500 оборота постоянно докато ускорявате. В тези обороти е максималната мощтност. Ако се ускорявате на 5000 оборота или на 9500, това ще намали ускорението.
Това се постига на принципа проба и грешка. Сменете си контра пружината и след това изберете различна тежест за вашите ролки.
За да разберете по какъв начин да постигнете всичко това, ще трябва да знаете пътя по който да избирате тежестите и пружините, изобщо да разбирате механиката на нещата.
Нека започнем с вариатора. Тука се намират ролките, а те се плъзгат по наклонена плосткост:
http://www.apriliafo...=1&d=1062434904
1.Сега с увеличението на оборотите, центробежните сили избутват ролките навън.
(Означено с 1 на картинката)
2.Ролките започват да се качват нагоре по наклонената равнина. Това кара задната част на вариатора, да се придвижи към предната част на макарата.
(Означено с 2 на картинката)
3.Когато задната част на вариатора се притисне към предната част на макарата, това кара ремъка да се качи на горе.
(Означено с 3 на картинката)
http://www.apriliafo...=1&d=1062435180
Ако смятате да закупите нов вариатор, това най-вероятно няма да доведе до никакъв ефект върху максималната скорост просто със слагането му. Това което ще ви даде е стабилно и равномерно ускорение. Разстоянието което изминава задната част на вариатора при придвижването му към предната част на макарата, е много вероятно да остане същата. Това означава, че ще избутва ремъка на същото растояние както и стоковия вариатор, което ще доведе до същото отношение на скоростите както със стоковия. Съществената разлика между стоков и един спортен вариатор е ъгълът по който се качват самите ролки и ъгълът на самата рампа (Ramp plate) в задната част на вариатора, където са самите ролки. Това ще ви донесе само по-гладко и по-равномерно ускорение.
Сега за самите ролки. Наистина е много просто. Колкото по тежки са, толкова по-голяма ще е силата която ще им се прилага (прост закон-относно масата и ускорението), а това от своя страна ще кара задната част на вариатора, където се намират ролките много по-бързо да се придвижи към предната му част и това от своя страна ще избута много по-бързо и самия ремък!
Все едно е да имате колело с 10 скорости. Ако от място вие сте на 10та скорост, ще е много трудно да тръгнете. Но ако сте на първа е много лесно. Същия принцип важи и тука. Вие искате тежестите да ви държат на първа скорост, и при увеличение на оборотите, постепенно скоростите да се изкачат до 10та.
Тоест когато предавката ви стане по-голяма отпред... също като при колелото.. имате голяма предавка отпред и малка отзад, и се получава, че ще имате по-висока скорост, но по-трудно ще тръгнете от място!
Ако ролките ви обаче са много леки, тогава няма да има достатъчно сила да избутат задната част на вариатора към предната. Това ще доведе до добро ускорение, но максималната ви скорост ще е ниска..
Ето как изглежда всичко на ниска предавка.. виждате, че предната макарата е малка предавка, а задната е на голяма.. тоест все едно сте на първата скорост на колело с 10 скорости.
http://www.apriliafo...67&d=1062435893
Така изглежда предавката когато ролките във вариатора са избутани навън, и задната част на вариатора бива избутана напред, тоест към нас. Ремъка е избутан на най-висока позиция и все едно сте на 10та скорост на колелото.
http://www.apriliafo...68&d=1062436036
Сега другия фактор в това уравнение е задната макара.. задната макара има пружина която държи задено двете части на макарата една към друга притиснати. Тази пружина ще и казваме контра пружина.
Предната половина на макарата се контролира от въртящия момент. ?ма едни жлебове по които макарата се движи. Когато се приложи въртящ момент, това ограничава придвижването на ремъка прекалено бързо. Подобно на това когато се изкачвате по хълм въртящия момент се прилага към макарата и се предполага, че силата ще издърпа макарата и ще ви осигури ниска предавка.
Това е задната макара, с съединителя, на ниски обороти:
http://www.apriliafo...=1&d=1326381808
А, това е задната макара при високи обороти, на най-малка (за максимална скорост) предавка:
http://www.apriliafo...=1&d=1326381808
Ако тежеста на ролките ви дава добро ускорение, добра максимална скорост, но когато наближите малък хълм и скутера драстично намалява скоростта си, това може да бъде, защото имате много мека контра пружина. Контра пружината ви помага да избута задната макара обратно когато въртящия момент е приложен на задната макара.
Също така, ако например вие се движите добре около 60 км/ч, и намалите до към 30 км/ч и ако се опитате да ускорите и това се получава трудно, това може да бъде, защото имате много мека контра пружина. Когато вие намалявате скоростта, самата пружината се предполага, че ще избута двете части на задната макара една към друга към ниска предавка, тоест ремъка да отиде най-горе. Ако пружината не е достатъчно твърда, то макарата ще остане на висока предавка и когато вие се опитате да ускорите няма да има мощтност която да я избута защото вие сте на висока предавка. От друга страна, ако вашата контра пружина е много твърда, то тогава може да се окаже, че тежестта на ролките няма да са достатъчно, за да накара ремъка да отиде до позицията на най-висока предавка.
Какво излиза накрая... Ако ползвате твърда контра пружина, може да е нужно леко увеличаване на тежестта на ролките. ? обратното, мека контра пружина, съответно по-леки ролки!
Въпреки всичко, Много е тънък баланса между това да изберете правилната контра пружина и съответните ролки. Това се постига само на принципа проба и грешка.
#415670 ПОЛЕЗНО: Електронно запалване, CDI
IAmLegend 08 September 2009 - 16:00
CDI произлиза от capacitive-discharge ignition, или запалване с разреждане на кондензатор. ?зползва се от 1960 година насам. Тогава били считани за безполезни и дори опасни. Всъщност...дали са опасни е вярно до някъде..Схема на CDI за 90 кубиково кавазаки, 1965. За Европа автомобилните били произвеждани главно от Бош.
От какво се състои
Днешните CDI имат следното устройство - Кондензатор, който съхранява енергия в себе си и изпраща кратък импулс с напрежение (12-250V) към първичната намотка на бобината. Бобината, играе роля на трансформатор, като от ниското напрежение (12-250V) индуцира във вторичната си намотка напрежения от порядъка на хиляди волтове - 6 000 до 50 000. Главно предимство на този вид запалване е късата искра 10-12 микросекунди, като по този начин, тя е съсредоточена и силна. Това се отразаява особенно много на високи обороти.
Как работи
За да знае кога CDI-то да подаде импулс, то трябва да знае в какво моментно състояние е буталото. Както знаем искрата трябва да е точно когато, буталото е достигнало ГМТ и е сгъстило горивната смес. Това нещо се постига чрез сензори върху коляновият вал. Преди това е ставало, чрез чукчета, играещи ролята на прекъсвач, но този начин изисква хубава настройка. В днешни дни, най-често се използва Ефект на Хол. При завъртането на коляновия вал, датчикът се завърта и в него се натрупва напрежение, което подава сигнал на CDI-то да пропусне импулс към бобината. Разбира се, има и други видове датчици, например оптичен, когато лъч излъчван от датчика се прекъсва или обратно. След това сигнала преминава в комутатора, там се намира кондензатора и електрониката отговаряща за "четенето" на информацията от датчика, сложени в кутийка и заляти със смола. Снимка на комутатори. Възможно е комутаторите да се разменят, просто трябва да намерите модел подходящ за вашия мотор, защото както виждате в корпуса на комутатора, понякога са вградени част от другите елементи по запалването.Следващият елемент е бобината. Тя има две намотки - първична и вторична, нейната роля, както казахме, е да повиши напрежението от 12В до хиляди. Снимка на бобина. Важно е да се знае, че бобините също могат да разменяни и променяни, стига да са със същия усилващ коефициент.
Напоследък във форума наблюдавам въпроси относно електрониката. Ако вашата машина не запалва, започнете проверка в обратен ред - сменяте първо бобина, ако проработи значи вашата е на кино, ако не работи продължавате нататък към комутатора и т.н. Препоръчително е да се иде при специалист, защото има нужната техника за диагностициране на проблема.
Авторски права не искам. Текста е от интернет, преведен, сглобен и попроменен от мен.