Към съдържанието


Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАР?Я- ТУК
Присъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК

Съдържание с най-висока оценка


#868154 НАСТРОЙКА НА ДВУТАКТОВ КАРБУРАТОР

Публикувано vaskooo951 на 04 март 2013 - 22:08

Реших да обясня в няколко реда как се прави настройка на карбуратор. Доста хора са ми писали и доста теми съм срещал из форума. Малко информация. Карбуратора снабдява двигателя с гориво въздушна смес, по спомени мисля че трябва да е 14:1= въздух : бензин.

Такаа. Каквито и да са настройки на карбуратора, се правят при добре загрят двигател. Преди настройка изчистете карбуратора(най-вече жигльорите) и въздушния филтър. Всеки двигател индивидуално се настройва, това зависи от състоянието на двигателя и от атмосферните условия.

Първо е избора на жигльор и избора на карбуратор, зависи с какъв кит цилиндър сте и колко искате да ви харчи мотора. 12 милиметров карбуратор на стоков мотор се кара с около 58-75 горивен жигльор горе долу, зависи от състоянието на двигателя и вече 70 кубиковите с поне 80 жигльор и нагоре :)

Карбуратора има 2 болта, болт 1 е за притока на въздуха, той трябва да е на около 2 оборота, не повече 2,5.  Болт 2 е за оборотите на празен ход(когато завивате се увеличават оборотите и при развиване - намаляват).
?глата на карбуратора регулира притока на бензин, когато зегерката се слага на по-горно деление, следователно иглата пада на долу и намаля притока на бензин и обратното.


Ето и снимка на карбуратора.

Публикувано изображение



ЕТО ? КАК СЕ ПРАВ? НАСТРОЙКАТА:

Първо загрявате двигателя до нормална работна температура. След това завивате болт 1(за въздуха) до край и развивате 2 оборота и зегерката като за начало на средно положение я слагате. При всяка една настройка се сваля и се гледа свещта. След 1 километър каране след като е загрял двигателя сваляте свещта и гледа цвета.
Черна свещ - богата смес
Бяла свещ - бедна смес
Червена свещ - ПЕРФЕКТНА НАСТРОЙКА :)

Ако свещта е черна, значи е богата. Ако е мноого черна или сменете жигльора с малко по-малък. АКо е малко черничка, свалете иглата на долу с 1-2 положения(зегерката на горе). Ако не е много черна, се развива болта с около половин оборот и така я обеднявате  или от жигльора, но трябва да сте избрали подходящ жигльор или от иглата или от болта. :)

Ако свещта е светла или бяла- бедна смес. Тука вече трябва или да увеличите бензина(което е за предпочитаане от към вървеж) или да намалите въздуха.Въздуха се намаля от болт 1, следователно го завивате с половин - един оборот. ?ли ако е мноого бедна и мотора глъхне доста, слагате с 5-10 микрона по-голям жигльор  или малко вдигате иглата, докато не я докарате до червена свещта.

Ако е червена, просто не я барате :)

Свещта трудно се докарва от 1-2 проби червена. Трябва доста да се ръчка карбуратора и с по-малко се увеличава - намаля бензина и въздуха, докато докарате до червена/керемидена свещ. Сваляте свещта гледате е, настройвате, пак газ 1 километър на пълна газ, пак сваляте настройка и така докато стане червена. При настройка е хубаво да се кара на пълна газ, за да се види цвета на сещта. След като сте го настройли вече, от болт 2 си нагласяте ниски стабилни обороти и това е :) Не е сложно, но не е и лесно. Успех !


#802395 ?талиянска или Немска кола?

Публикувано badxboy0 на 11 юни 2012 - 19:53

хаха ебаваш ли се ? Тия италиянци освен макарони и спагети за друго не ги бива ..


#852375 Къде и кога да бъде първия трип за 2013

Публикувано neprili4no_burz на 11 януари 2013 - 17:32

Колеги и аз мисля че си говориме празни приказки и накрая няма да стане нищо,ето аз откровенно си казвам,че не смея да тръгна на 250 км.Не че нямам вяра на машината си а поради простата причина,че ние българите страдаме от няква мания за величие и все гледаме да си ги мериме кой е по-голям тарикат.В този ред намисли,примерно тръгваме 30 човека оттам всеки дава гас да се види аджиба колко му бяга скутера,оттам някой друг решава че по дупе от него и той гас а другите  по тях да не изостават и след 10 км трябва да идва някой с бус да ни прибира.Не ми казвайте сега,че ще се разбереме да караме леко и т.н.,манталитета си ни е такъв да сме тарикати,да сме отгоре но не се виждаме какви сме цървули.Така мисля аз


#924068 ?скам да се науча на задна моля за съвети..

Публикувано niccky на 09 март 2014 - 21:31

Пичове така като ви гледам коментарите , освен да си счупите главите друго няма да направите.Няма ли някой по висш "стънтър" покрай вас ,за да ви разясни някои работи.
1во - трябва ви усет кога мотора е най-стабилен на кантара , за не строшите задницата и главите си.
2ро - за да кантарите ,мотора трябва да има старт,ряз  .. както искате го наричайте.
3то - трябва ви хубава задна спирачка,защото за да не обърнете кантара тя ви е от голямо значение,също така не се кантари с пълна газ до долу ,а с "припомпване".
? по принцип не всеки се е родил научен ,но ако грам понятие си нямате от тези неща които ви написах , то по-добре само си се возете със скутерчетата.
Не се правя на голям разбирач или нещо такова и нямам нищо лично към никой,просто се опитвам да бъда полезен. :thumbup: :scooter:


#904839 Рая на спамърите

Публикувано neprili4no_burz на 07 септември 2013 - 11:58

Може, даже на китаеца пасва двигател от Волга но само от тая с еленчето


#857477 My BW Aerox !

Публикувано y_aerox на 28 януари 2013 - 16:04

Мерси Колега.
Днес си взех спортна водна помпа SSP и едни ролчици 4 гр. Да видим как ще е с тях.
Ето малки снимки.
Надявам се до 3-4 дни да имам възвожност да направя снимки на помпата и стопа, той вече е сложен на мотора, но не съм го сглобил, занимавам се с настройка на карбуратора.

Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Това е за сега, пак казвам, надявам се до 3-4 дни да има развитие и поставени частите на мотора.


#851484 Къде и кога да бъде първия трип за 2013

Публикувано parandjata на 07 януари 2013 - 19:42

Защо винаги трябва да е близо до София ? Колегите от Варна примерно няма да и ем никак изгодно да дойдат.Нека бъде някъде в центъра на България, и да няма сърдити.


#841619 Продавам:Много спортни части и други неща :)

Публикувано LuD`FeN на 13 ноември 2012 - 23:05

Ами Delta е по-добър съединител и по-скъп от Fly :) Трябва да стане,а пружинките определят на колко оборота да зацепва съединителят :) Ако камбаната ти е по-голяма аз съм карал 107 съединител със 112камбана и просто идват малко по твърди пружинките :)


#840864 полиция !

Публикувано y_aerox на 10 ноември 2012 - 19:36

Те няма да дойдат и да ти кажат : Моля те ела си плати акта, без твоите пари неможем. М?слете си, че ви отпадат актовете, ок.
Ама както казва колегата marto955 като тръгнете да си вадите книжка ще се изненадате мнооого "приятно".


#833018 Какво ще кажете за марката Aprilia ?

Публикувано vaskooo951 на 08 октомври 2012 - 18:40

Виж мнениетоbadxboy0 написа на 07 октомври 2012 - 12:34 :

не много са гадни. ?ма там някви голями, дето харчат много бензин, има и някви малки априлий дето па харчат масло.. Абе като цяло не стават за нищо априлийте.
ти обаче си голям хейтър, всяка тема или нареждаш или гледаш да я осереш..


#775243 ПОЛЕЗНО:Какво е Вариатор?Какво е неговото устройство?

Публикувано infinity на 23 март 2012 - 13:17

Днеска попаднах на този форум където всичко е много добре обяснено с подробности.. реших да го преведа от английски, може да има грешки или неточноси в превода за което се извинявам, но смятам че ще схванете лесно логиката...

http://www.apriliafo...rn-how-it-works

?стината за нещата е че нов вариатор, пружини, ролки няма да увеличат мощността в целия диапазон на работа на двигателя. Ключът е да държите мотора на около 8000-8500 оборота постоянно докато ускорявате. В тези обороти е максималната мощтност. Ако се ускорявате на 5000 оборота или на 9500, това ще намали ускорението.
Това се постига на принципа проба и грешка. Сменете си контра пружината и след това изберете различна тежест за вашите ролки.

За да разберете по какъв начин да постигнете всичко това, ще трябва да знаете пътя по който да избирате тежестите и пружините, изобщо да разбирате механиката на нещата.

Нека започнем с вариатора. Тука се намират ролките, а те се плъзгат по наклонена плосткост:
http://www.apriliafo...=1&d=1062434904


1.Сега с увеличението на оборотите, центробежните сили избутват ролките навън.
(Означено с 1 на картинката)

2.Ролките започват да се качват нагоре по наклонената равнина. Това кара задната част на вариатора, да се придвижи към предната част на макарата.

(Означено с 2 на картинката)

3.Когато задната част на вариатора се притисне към предната част на макарата, това кара ремъка да се качи на горе.
(Означено с 3 на картинката)

http://www.apriliafo...=1&d=1062435180

Ако смятате да закупите нов вариатор, това най-вероятно няма да доведе до никакъв ефект върху максималната скорост просто със слагането му. Това което ще ви даде е стабилно и равномерно ускорение. Разстоянието което изминава задната част на вариатора при придвижването му към предната част на макарата, е много вероятно да остане същата. Това означава, че ще избутва ремъка на същото растояние както и стоковия вариатор, което ще доведе до същото отношение на скоростите както със стоковия. Съществената разлика между стоков и един спортен вариатор е ъгълът по който се качват самите ролки и ъгълът на самата рампа (Ramp plate) в задната част на вариатора, където са самите ролки. Това ще ви донесе само по-гладко и по-равномерно ускорение.

Сега за самите ролки. Наистина е много просто. Колкото по тежки са, толкова по-голяма ще е силата която ще им се прилага (прост закон-относно масата и ускорението), а това от своя страна ще кара задната част на вариатора, където се намират ролките много по-бързо да се придвижи към предната му част и това от своя страна ще избута много по-бързо и самия ремък!

Все едно е да имате колело с 10 скорости. Ако от място вие сте на 10та скорост, ще е много трудно да тръгнете. Но ако сте на първа е много лесно. Същия принцип важи и тука. Вие искате тежестите да ви държат на първа скорост, и при увеличение на оборотите, постепенно скоростите да се изкачат до 10та.
Тоест когато предавката ви стане по-голяма отпред... също като при колелото.. имате голяма предавка отпред и малка отзад, и се получава, че ще имате по-висока скорост, но по-трудно ще тръгнете от място!

Ако ролките ви обаче са много леки, тогава няма да има достатъчно сила да избутат задната част на вариатора към предната. Това ще доведе до добро ускорение, но максималната ви скорост ще е ниска..

Ето как изглежда всичко на ниска предавка.. виждате, че предната макарата е малка предавка, а задната е на голяма.. тоест все едно сте на първата скорост на колело с 10 скорости.

http://www.apriliafo...67&d=1062435893

Така изглежда предавката когато ролките във вариатора са избутани навън, и задната част на вариатора бива избутана напред, тоест към нас. Ремъка е избутан на най-висока позиция и все едно сте на 10та скорост на колелото.

http://www.apriliafo...68&d=1062436036

Сега другия фактор в това уравнение е задната макара.. задната макара има пружина която държи задено двете части на макарата една към друга притиснати. Тази пружина ще и казваме контра пружина.
Предната половина на макарата се контролира от въртящия момент. ?ма едни жлебове по които макарата се движи. Когато се приложи въртящ момент, това ограничава придвижването на ремъка прекалено бързо. Подобно на това когато се изкачвате по хълм въртящия момент се прилага към макарата и се предполага, че силата ще издърпа макарата и ще ви осигури ниска предавка.

Това е задната макара, с съединителя, на ниски обороти:
http://www.apriliafo...=1&d=1326381808

А, това е задната макара при високи обороти, на най-малка (за максимална скорост) предавка:

http://www.apriliafo...=1&d=1326381808

Ако тежеста на ролките ви дава добро ускорение, добра максимална скорост, но когато наближите малък хълм и скутера драстично намалява скоростта си, това може да бъде, защото имате много мека контра пружина. Контра пружината ви помага да избута задната макара обратно когато въртящия момент е приложен на задната макара.

Също така, ако например вие се движите добре около 60 км/ч, и намалите до към 30 км/ч и ако  се опитате да ускорите и това се получава трудно, това може да бъде, защото имате много мека контра пружина. Когато вие намалявате скоростта, самата пружината се предполага, че ще избута двете части на задната макара една към друга към ниска предавка, тоест ремъка да отиде най-горе. Ако пружината не е достатъчно твърда, то макарата ще остане на висока предавка и когато вие се опитате да ускорите няма да има мощтност която да я избута защото вие сте на висока предавка. От друга страна, ако вашата контра пружина е много твърда, то тогава може да се окаже, че тежестта на ролките няма да са достатъчно, за да накара ремъка да отиде до позицията на най-висока предавка.

Какво излиза накрая... Ако ползвате твърда контра пружина, може да е нужно леко увеличаване на тежестта на ролките. ? обратното, мека контра пружина, съответно по-леки ролки!

Въпреки всичко,  Много е тънък баланса между това да изберете правилната контра пружина и съответните ролки. Това се постига само на принципа проба и грешка.








#864801 До какво водят така наречените "повдигачи"!

Публикувано neprili4no_burz на 19 февруари 2013 - 21:52

ах деба повдигача аз се чудя защо ми падна зегерката на биг бора,то от какво било :D :D