•         

Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАР?Я- ТУК
Присъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК


#868154 НАСТРОЙКА НА ДВУТАКТОВ КАРБУРАТОР

vaskooo951 04 март 2013 - 22:08

Реших да обясня в няколко реда как се прави настройка на карбуратор. Доста хора са ми писали и доста теми съм срещал из форума. Малко информация. Карбуратора снабдява двигателя с гориво въздушна смес, по спомени мисля че трябва да е 14:1= въздух : бензин.

Такаа. Каквито и да са настройки на карбуратора, се правят при добре загрят двигател. Преди настройка изчистете карбуратора(най-вече жигльорите) и въздушния филтър. Всеки двигател индивидуално се настройва, това зависи от състоянието на двигателя и от атмосферните условия.

Първо е избора на жигльор и избора на карбуратор, зависи с какъв кит цилиндър сте и колко искате да ви харчи мотора. 12 милиметров карбуратор на стоков мотор се кара с около 58-75 горивен жигльор горе долу, зависи от състоянието на двигателя и вече 70 кубиковите с поне 80 жигльор и нагоре :)

Карбуратора има 2 болта, болт 1 е за притока на въздуха, той трябва да е на около 2 оборота, не повече 2,5.  Болт 2 е за оборотите на празен ход(когато завивате се увеличават оборотите и при развиване - намаляват).
?глата на карбуратора регулира притока на бензин, когато зегерката се слага на по-горно деление, следователно иглата пада на долу и намаля притока на бензин и обратното.


Ето и снимка на карбуратора.




ЕТО ? КАК СЕ ПРАВ? НАСТРОЙКАТА:

Първо загрявате двигателя до нормална работна температура. След това завивате болт 1(за въздуха) до край и развивате 2 оборота и зегерката като за начало на средно положение я слагате. При всяка една настройка се сваля и се гледа свещта. След 1 километър каране след като е загрял двигателя сваляте свещта и гледа цвета.
Черна свещ - богата смес
Бяла свещ - бедна смес
Червена свещ - ПЕРФЕКТНА НАСТРОЙКА :)

Ако свещта е черна, значи е богата. Ако е мноого черна или сменете жигльора с малко по-малък. АКо е малко черничка, свалете иглата на долу с 1-2 положения(зегерката на горе). Ако не е много черна, се развива болта с около половин оборот и така я обеднявате  или от жигльора, но трябва да сте избрали подходящ жигльор или от иглата или от болта. :)

Ако свещта е светла или бяла- бедна смес. Тука вече трябва или да увеличите бензина(което е за предпочитаане от към вървеж) или да намалите въздуха.Въздуха се намаля от болт 1, следователно го завивате с половин - един оборот. ?ли ако е мноого бедна и мотора глъхне доста, слагате с 5-10 микрона по-голям жигльор  или малко вдигате иглата, докато не я докарате до червена свещта.

Ако е червена, просто не я барате :)

Свещта трудно се докарва от 1-2 проби червена. Трябва доста да се ръчка карбуратора и с по-малко се увеличава - намаля бензина и въздуха, докато докарате до червена/керемидена свещ. Сваляте свещта гледате е, настройвате, пак газ 1 километър на пълна газ, пак сваляте настройка и така докато стане червена. При настройка е хубаво да се кара на пълна газ, за да се види цвета на сещта. След като сте го настройли вече, от болт 2 си нагласяте ниски стабилни обороти и това е :) Не е сложно, но не е и лесно. Успех !


#864801 До какво водят така наречените "повдигачи"!

neprili4no_burz 19 февруари 2013 - 21:52

ах деба повдигача аз се чудя защо ми падна зегерката на биг бора,то от какво било :D :D


#860953 Проект : Посинената Маги [Malaguti F12] with SR rims [ПРОДАДЕН]

neprili4no_burz 08 февруари 2013 - 18:48

Да,дано кита да е ок другото ще го нагласиме.Ако пък не ще ти завариме два педала на вала и пак си в играта :D


#846723 Проект: Nitro. Главен инженер: Коравия

bike_ttj 09 декември 2012 - 02:35

Ето и клип как се сменят семерингите на предницата :




#842955 полини или малоси ?

LuD`FeN 20 ноември 2012 - 10:19

Polini evolution 3 - 22hp 14000rpm
Malossi Mhr Replica - 9hp 8500rpm

Честно казано бих си взел полинито.. Бая отдавна имам мерак на такова... Но пък трябва да се метнат много пари за него.. Не че по МХР-то нема се метнат много ама.. ще излезе по-евтино..
По това ево ще хвърлиш много повече пари ;) Евото 100% иска вал,голям карб,отворено гърне,съединител спортен....и т.н. а МХР-то може и да го сложиш,да караш без тунинг,а може и постепенно да го тунинговаш :)
2-ро аз съм карал High End и ви казвам:1-во гори много;2-ро в града вдига такава врява,че трудно ще карате;3-то чупи се лесно ......Ако искате такъв кит,трябва да е само за гонки и глупости :)


#802395 ?талиянска или Немска кола?

badxboy0 11 юни 2012 - 19:53

хаха ебаваш ли се ? Тия италиянци освен макарони и спагети за друго не ги бива ..


#564646 Проект: DuBaKa's Stunt RoX (Malossi Tuning) [ by PlayOnOne™ ]

DuBaKa 04 септември 2010 - 20:35

МАРКА - Yamaha      

МОДЕЛ - Aerox

Година -   2007 Ноември                                      

Кубатура - 70cc        

Вид двигател - 2-тактов                          

Охлаждане - Водно                            

Maксимална скорост -   105км /ч                    

Тегло -   90кг                        

Разход на гориво – 5л/100км            

?зползвано масло – ?гол

?зползван бензин - A 95 - 98 - 100

Цена: 2400лв




ENGINE ТУН?НГ:                                                                                    

Кит ------------------------------Малосси спорт 70


Ауспух --------------------------Технигас некст р  



Карбонови клапи ------------- малосси



Централна пружина --------- червена



Вариатор ----------------------- Малосси Мултивар



Карбуратор---------------------17,5 ДеллОрто  



Филтър ------------------------- малосси  



Ролки --------------------------- 3x3,8 гр. и 3х7гр Малосси  



Кевларен ремък Малоси




ОПТ?ЧЕН ТУН?НГ:


Карбонов фар



Кристален стоп  



Карбонова капачка на резервоара



Пачи крак


Амортесиор Цвят: Хром с черно



Повдигач за амортесиора Цвят: Червен

?зрязване на капак на картера


Полиране на:


        [/color] - Капака на водната помпа


                   - Повдигача за амортесиора


                   - Капака на картера


                   - Ръчките на спирачките


                   - Картера




                   - Капачките на спирачните помпи


                   - Заглушителя на гърнето




STUNT ТУН?НГ:


Wheelie Bar  



Краш тапи  


Спортно кормило с лапа

Къдрав диск 280мм


Крачна задна спирачка






ДОТУК:
2400+2100=4500лв  

Снимки:







След зимния ремонт:










Видео:
http://www.facebook....100000152537590 (линк към профила ми)
http://www.facebook....v=1483689220346
http://www.facebook....146835415357472
http://www.facebook....185091901505893

http://vbox7.com/play:fc7c0c405b
http://vbox7.com/pla...=2&vid=11161162
http://vbox7.com/pla...=2&vid=11199406



#860344 ПРОДАДЕН !!! Aprilia Sr Malossi tuning 70+cc

neprili4no_burz 06 февруари 2013 - 16:14

Заяждам се с хора като теб , който се мислят за много повече от хората в целия форум а не разбират че щом са тук са на едно ниво всичките , аз колкото скутера съм имал ти толкова не си виждал . Да не съм малоумен да дам 3 бона за скутер и накрая да прави 120-130 като тия 3 бона мога да ги дам в нещо наистина смислено . СМЕШКА !!!!
Ти колко си смешен не е истина просто,на колко си 15-16??мам пари давам ги,какъв ти е проблема завист може би,за сведение аз когато съм почнал да карам скутери ти още не си бил планиран сигурно,ма нищо бъди тарикат.Спами поне в мойта тема ако имаш нещо да ми кажеш


#852375 Къде и кога да бъде първия трип за 2013

neprili4no_burz 11 януари 2013 - 17:32

Колеги и аз мисля че си говориме празни приказки и накрая няма да стане нищо,ето аз откровенно си казвам,че не смея да тръгна на 250 км.Не че нямам вяра на машината си а поради простата причина,че ние българите страдаме от няква мания за величие и все гледаме да си ги мериме кой е по-голям тарикат.В този ред намисли,примерно тръгваме 30 човека оттам всеки дава гас да се види аджиба колко му бяга скутера,оттам някой друг решава че по дупе от него и той гас а другите  по тях да не изостават и след 10 км трябва да идва някой с бус да ни прибира.Не ми казвайте сега,че ще се разбереме да караме леко и т.н.,манталитета си ни е такъв да сме тарикати,да сме отгоре но не се виждаме какви сме цървули.Така мисля аз


#935401 най-добрия спортен вариатор според вас

maldezzar 11 юни 2014 - 22:21

?зобщо не е луда работа.Всеки си има нещо да му яде парите...Аз например изобщо не харесвам кросаците и пистови мотори.
То аз имах няколко пистови мотора , купих Т-макса направих го както мене ме кефи и още малко неща му трябваха и щеше да е вече фулл , и го продадох ........ сега пак имам пистов мотор 900цц , но пак го продавам и мисля пак да купя Т-макс  :thumbup: А бе по-добре парите в тунинг отколкото в наркотици и други глупости :)


#924068 ?скам да се науча на задна моля за съвети..

niccky 09 март 2014 - 21:31

Пичове така като ви гледам коментарите , освен да си счупите главите друго няма да направите.Няма ли някой по висш "стънтър" покрай вас ,за да ви разясни някои работи.
1во - трябва ви усет кога мотора е най-стабилен на кантара , за не строшите задницата и главите си.
2ро - за да кантарите ,мотора трябва да има старт,ряз  .. както искате го наричайте.
3то - трябва ви хубава задна спирачка,защото за да не обърнете кантара тя ви е от голямо значение,също така не се кантари с пълна газ до долу ,а с "припомпване".
? по принцип не всеки се е родил научен ,но ако грам понятие си нямате от тези неща които ви написах , то по-добре само си се возете със скутерчетата.
Не се правя на голям разбирач или нещо такова и нямам нищо лично към никой,просто се опитвам да бъда полезен. :thumbup: :scooter:


#904839 Рая на спамърите

neprili4no_burz 07 септември 2013 - 11:58

Може, даже на китаеца пасва двигател от Волга но само от тая с еленчето


#883606 Проект Yamaha Aerox, the gReen- Продължение с нов Аеrox, the wHite.

y_aerox 14 май 2013 - 15:14

Така е като карате на пълна газ :) За следващия път ще знаете, че карате скутери, не пистаци :D


#864246 Портване на двутактов цилиндър

Stunt_Freak 18 февруари 2013 - 02:48

Главата е пилена с 1мм и няма проблем, но е препоръчително да е по-малко. 0.7 имаш в предвид от всички страни и става 1.4 диаметър или с по 0.35 от всяка страна ?? Значи изпускателя на страни и на долу с по 1мм и на горе 1.5, не е ли многоо ?
НАДОЛУ НЕ СЕ П?Л?!!!!!!!!!! иначе сегментите ще закачат!само встрани и нагоре се пили.Прозорците на горивните камери настрани с по 0.7 от едната страна и 0.7 от другата и не повече от 0.5 нагоре ( то само ще си дойде това 0.5 кат почнеш да полираш и да изглаждаш ръбчетата ;).?зпускателния прозорец със по 1 мм настрани и до 1.5 - 2 мм нагоре.Значи изпускателния прозорец е важен.ОБЯСНЯВАМ ЗАЩО.Както знаем хода на вала за един оборот е равен на 360 градуса.Мерси се също по градусите на вала от Горна мъртва точка като почнем буталото слиза нали надолу и когато започне от отваря изпускателния прозорец започваме да отчитаме градусите на вала,буталото слиза до долу и почва да се качва нагоре .В момента в който Затвори изпускателния прозорец спираме да отчитаме градусите.Това точно се нарича  POWER STROKE,средно за клас спорт това са 170 градуса за мид рейс 180 за хай енд 190 ( това е на малоситата специално,щото на хебо например са по различни). Тоест колкото по малко е разтоянието от главата до началото на изпускателния прозорец,толкова по - голяма мощност ще извлечем в ТОЛКОВА ПО В?СОК? ОБОРОТ?!!защото това пилене нагоре на изпускателния прозорец играе една такава роля на леко декомпресиране в цялата работа и с една мисъл буталото се "раздвижва" по-добре в по - високите обороти.Разбира се като сме разширили изпускателя трябва да разширим и горивните камери,за да можеш наистина да я извлечем тая сила.? там вече се изчислява в квадратни милиметри колко сме разширили изпукателя и с толкова трябва и камерите ,ама тия неща са сложни за нас и тия размери които съм упоменал горе ,за ефективни при всички китове ( говорим за 50цц /70/80цц ) .Обяснил съм по възможно най - простия начин!Също като портваме кит и може да се сложи по висок клас гърне и по голям карбуратор.А вече на който му се заминава повече за минарелитата по чуждестранните форуми ( аз ги намирам в гугъл изображения ) и доста PORTMAP-чета на различните китове.Това е разположението на прозорците във цилиндъра и може да си сравнявате данни и да си прави цилиндъра според предпочитанията,но това вече е дълга тема на разговор и не ми се обяснява сега.Като цяло ,портването не е много сложно,просто има 2-3 простички правила, и някоя друга тънкост.Портвайте смело!НАЙ-МНОГО ДА В? СЕ РАЗВЪРВЯТ МОТОР?ТЕ,друго няма какво да стане! :)


#860535 Какво да направя на скутера си за да върви повече

vaskooo951 06 февруари 2013 - 23:53

Калинчооо ти нали сложи спортни ролки не върви ли ... взимай нови спортни тия може да са се изтъркали вече ....


#857477 My BW Aerox !

y_aerox 28 януари 2013 - 16:04

Мерси Колега.
Днес си взех спортна водна помпа SSP и едни ролчици 4 гр. Да видим как ще е с тях.
Ето малки снимки.
Надявам се до 3-4 дни да имам възвожност да направя снимки на помпата и стопа, той вече е сложен на мотора, но не съм го сглобил, занимавам се с настройка на карбуратора.







Това е за сега, пак казвам, надявам се до 3-4 дни да има развитие и поставени частите на мотора.


#841804 полини или малоси ?

LuD`FeN 14 ноември 2012 - 21:04

Аз мисля , че няма да издържи ... ти си мисли каквото искаш , оспамихме темата .. ;)
ТОВА НЕ Е ТЕМА КВО М?СЛ?Ш!!! Аз ти казвам,че карам с такъв и 100% издържа ;) Затова да говорят хора с опит,а не с предположения  ;)


#840864 полиция !

y_aerox 10 ноември 2012 - 19:36

Те няма да дойдат и да ти кажат : Моля те ела си плати акта, без твоите пари неможем. М?слете си, че ви отпадат актовете, ок.
Ама както казва колегата marto955 като тръгнете да си вадите книжка ще се изненадате мнооого "приятно".


#415670 ПОЛЕЗНО: Електронно запалване, CDI

IAmLegend 08 септември 2009 - 16:00

?стория
CDI произлиза от capacitive-discharge ignition, или запалване с разреждане на кондензатор. ?зползва се от 1960 година насам. Тогава били считани за безполезни и дори опасни. Всъщност...дали са опасни е вярно до някъде..Схема на CDI за 90 кубиково кавазаки, 1965. За Европа автомобилните били произвеждани главно от Бош.

От какво се състои
Днешните CDI имат следното устройство - Кондензатор, който съхранява енергия в себе си и изпраща кратък импулс с напрежение (12-250V) към първичната намотка на бобината. Бобината, играе роля на трансформатор, като от ниското напрежение (12-250V) индуцира във вторичната си намотка напрежения от порядъка на хиляди волтове - 6 000 до 50 000. Главно предимство на този вид запалване е късата искра 10-12 микросекунди, като по този начин, тя е съсредоточена и силна. Това се отразаява особенно много на високи обороти.

Как работи
За да знае кога CDI-то да подаде импулс, то трябва да знае в какво моментно състояние е буталото. Както знаем искрата трябва да е точно когато, буталото е достигнало ГМТ и е сгъстило горивната смес. Това нещо се постига чрез сензори върху коляновият вал. Преди това е ставало, чрез чукчета, играещи ролята на прекъсвач, но този начин изисква хубава настройка. В днешни дни, най-често се използва Ефект на Хол. При завъртането на коляновия вал, датчикът се завърта и в него се натрупва напрежение, което подава сигнал на CDI-то да пропусне импулс към бобината. Разбира се, има и други видове датчици, например оптичен, когато лъч излъчван от датчика се прекъсва или обратно. След това сигнала преминава в комутатора, там се намира кондензатора и електрониката отговаряща за "четенето" на информацията от датчика, сложени в кутийка и заляти със смола. Снимка на комутатори. Възможно е комутаторите да се разменят, просто трябва да намерите модел подходящ за вашия мотор, защото както виждате в корпуса на комутатора, понякога са вградени част от другите елементи по запалването.Следващият елемент е бобината. Тя има две намотки - първична и вторична, нейната роля, както казахме, е да повиши напрежението от 12В до хиляди. Снимка на бобина. Важно е да се знае, че бобините също могат да разменяни и променяни, стига да са със същия усилващ коефициент.

Напоследък във форума наблюдавам въпроси относно електрониката. Ако вашата машина не запалва, започнете проверка в обратен ред - сменяте първо бобина, ако проработи значи вашата е на кино, ако не работи продължавате нататък към комутатора и т.н. Препоръчително е да се иде при специалист, защото има нужната техника за диагностициране на проблема.

Авторски права не искам. Текста е от интернет, преведен, сглобен и попроменен от мен.


#199223 ВАЖНО: Екипировка - > прочети !

insulin 30 юни 2008 - 09:49

Да карате без ботуши и да паднете може да ви струва няколко охлузвания, може да ви струва смачкване на стъпалото, а в някои редки случаи може да отнесете и ампутация. А е възможно да не може да ходите без патерица. Ще трябва да се борите с теглото си до края на живота си. Болката няма да ви изоставя дори при леки разходки. Но най-вероятно няма да ви убие.

Да карате без ръкавици и да паднете може да ви струва няколко охлузвания, може да ви струва една смачкана ръка, или в тежкия случай - ужасяваща болка от обезобразен крайник, богат на нервни окончания. А може да изгубите пръст или два. Това ще ви отнеме възможността да играете на топка с вашия син, да почувствате по подходящ начин нежната извивка на женска гръд, или да си държите бирата. Но най-вероятно няма да ви убие.

Да карате без яке с протектори и кожени панаталони, или без цял кожен костюм, или поне без кожено яке и дебели дънки, и да паднете може да ви струва няколко сериозни охлузвания. Можете да остържете едното си зърно в асфалта. Може да си имплантирате асфалт в рамото. Може да превърнете гърба си в телешка пастърма. Може да си изстържете капачката или пък да имате белег с формата на Австралия на пласеца, точно какъвто има мой приятел. Може да се уплашите до смърт и повече да не се разхождате гол по плажа, чувствайки се неловко. Може да свършите и като героя на Кевин Спейси от "Предай нататък" и да трябва да се справяте със същия неловък момент, когато си сваляте дрехите с новата си приятелка. Но най-вероятно няма да ви убие.

Да карате без гръбен протектори и да паднете в редки случаи ще бъде необратимо. Но дори и след падането има много възможности - бордюри, калници, стълбове, боклуци на пътя. ? всяка една от тях може да се превърне в Златната Възможност, която да нарани гръбначния стълб по най-неправилния начин и да ви остави в инвалидна количка. ?ли може би, ще си имате постоянна въртяща болка  в единия крак. ?ли няма да можете да си движите краката. ?ли ще трябва да носите памперси, и/или колостомна торбичка, която да издърпвате през крачола и да изстисквате изпражненията си в тоалетната, точно като един мой познат. ?ли да не можете да се движите от гърдите надолу. ?ли от врата надолу. Колко добри сте да управлявате джойстика с устата си? ?ли може да ви трябва респиратор? ?ли чужди 24-часови грижи? Несъмнено има сблъсъци, които съвсем предвидимо довеждат до сигурни травми, дори и с най-добрия гръбен протектор на света. Но има катастрофи и последващи сблъсъци, в които и най-обикновените гръбни протектори ви позволяват да почувствате разликата - когато ставате и си тръгвате с болки в мускулите, но "на крака". ?скате ли последните ви крачки да са онези, направени пред магазина за цигари, преди да се качите на мотора? Тези 10 скъпоценни крачки ще си ги спомняте до края на живота си, защото следващият път когато не сте на мотора, ще бъдете по гръб на носилката, гледайки мигащите лампи, със сълзи по цялото лице, защото не можете да почувствате онази своя драгоценна част в гащите? Да карате с или без гръбначен протектор и да паднете може да няма разлика, но може да усетите цялата разлика на света. Може да не ви убие, но може да ви накара да искате да се беше случило.

Накрая, каските. Ездата без каска и катастрофата може да нямат последствие. Вие можете дори да не докоснете твърда земя с главата си. ?ли пък можете да си направите асфалтен фейслифт. Можете да имате сблъсък, който да ви доведе главоболие през целия следващ ден. Можете да имате сериозен сблъсък, който да ви закара в болница за безкрайни изследвания и да до края на живота си да имате мигрена. Може да си нараните орбитите или да загубите зрението си. Може получите фрактура на скулите и до края на дните си да бъдете напълно функционален, обаче с Франкенщайнски белег и метални пластини, които да ви тормозят в студено време и да задействате всички метални детектори по летищата. Можете да имате вътрешен кръвоизлив в главата, от който да не събудите в продължение на часове, или дни, или месеци - докато всички ваши майки, бащи, братя, сестри, деца, колеги и приятели-мотористи идват да ви посещават в болницата, запълвайки депресиращата стая с цветя и картички, на които пише "Оздравявай скоро!", и които вие никога няма да помиришете или прочетете. Със сигурност можете да се събудите абсолютно нормален, като изключим дупката в главата ви за да намаля налягането в нея. ?ли да се събудите леко замъглен, несигурен кои са точно тези хора. ?ли да се събудите и да се наложи отново да се учите на всички неща, които са ви отнели целия досегашен живот. ?ли да се събудите като детето-мъж, лигавейки се и смеейки се докато се опитвате да нареждате кубчета, носейки панталонки и тениски, подписани от вашите майки, бащи, братя, сестри, деца, колеги и приятели-мотористи, и които вие никога няма да можете да прочетете. ?ли да имате отворена рана на главата, с която знаете, че няма да се върнете към онзи "пич",  който сте били преди това. Остатъкът от живота ви - ден, седмица, месец, година - ще се състои от хранене през тръбички, безкрайно бипкане на сърдечен монитор, съскане на респиратор и капчукане от венозни системи. Разбира се, на вас изобщо няма да ви пука докато сте в онзи въображаем свят, за който никой друг не знае. Вашето тяло ще отслабне и атрофира. Евентуално, вашата физическа обвивка ще се умори някой ден и тогава онези, които ви обичат, ще трябва да вземат най-мъчителното решение в техния живот. ?ли пък може да умрете на пътя - пухкаво сиво мозъчно вещество, примесено с кръв и костен мозък. Вашата последна езда може да бъде с 30 км/ч по квартална уличка, комбинирана с нетърпелив млад шофьор и неспазен знак "Стоп". ?ли да бъде магистралата, където влизането в дупка може да нарани джантата и да накара предната гума да изскочи от леглото си, като ви хвърли зад мантинелата. ?ли да сте по пътя на славата, карайки на задна гума със 150 км/ч, просто завършвайки по грешен начин. Всеки от тях може да доведе до 10 секундна новина по телвизията, или некролог на 18 страница в "24 часа". Да караш с каска може да няма значение - или да означава разликата между това, което си сега, и отнемането на живота ти както, ако Господ беше натиснал ключ на лампа.

Мога да живея без пръст на крака или деформирано стъпало - но аз избирам да опитам и да се предпазя от това. Мога да живея с ръка, която прилича на изгоряла и да се науча да пиша с другата - но аз избирам да опитам и да се предпазя от това. Мога да живея с белег като Австралия на прасеца - но аз избирам да опитам и да се предпазя от това. Мога да живея с белезите от охлузванията по тялото и крайниците ми - но аз избирам да опитам и да се предпазя от това. Мога да живея в инвалидна количка, агонизирайки всеки ден - но аз избирам да опитам и да се предпазя от това

Не мога да живея като мъжът-дете. Вече съм си играл с конструктори и строители. Лигавя се само насън.

Ние всички правим избор. Екипировката не може винаги да ни предпази. Всички най-добри кожи, дънки, кордура, кевлари, фибростъкла и пластмаси са безполезни, когато съдбата постави Неподвижните обекти или Неустоимата сила на вашия път. Но аз избирам да разбъркам картите в моя полза. Ако всичко свършва грозно, а нагласената колода и асото в ръкава губят пред флош-рояла на Съдбата, нека така да бъде. Но аз ще опитам!