Към съдържанието


Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАРИЯ- ТУК
Присъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК

Съдържание с най-висока оценка


#868154 НАСТРОЙКА НА ДВУТАКТОВ КАРБУРАТОР

Публикувано vaskooo951 на 04 March 2013 - 22:08

Реших да обясня в няколко реда как се прави настройка на карбуратор. Доста хора са ми писали и доста теми съм срещал из форума. Малко информация. Карбуратора снабдява двигателя с гориво въздушна смес, по спомени мисля че трябва да е 14:1= въздух : бензин.

Такаа. Каквито и да са настройки на карбуратора, се правят при добре загрят двигател. Преди настройка изчистете карбуратора(най-вече жигльорите) и въздушния филтър. Всеки двигател индивидуално се настройва, това зависи от състоянието на двигателя и от атмосферните условия.

Първо е избора на жигльор и избора на карбуратор, зависи с какъв кит цилиндър сте и колко искате да ви харчи мотора. 12 милиметров карбуратор на стоков мотор се кара с около 58-75 горивен жигльор горе долу, зависи от състоянието на двигателя и вече 70 кубиковите с поне 80 жигльор и нагоре :)

Карбуратора има 2 болта, болт 1 е за притока на въздуха, той трябва да е на около 2 оборота, не повече 2,5.  Болт 2 е за оборотите на празен ход(когато завивате се увеличават оборотите и при развиване - намаляват).
Иглата на карбуратора регулира притока на бензин, когато зегерката се слага на по-горно деление, следователно иглата пада на долу и намаля притока на бензин и обратното.


Ето и снимка на карбуратора.

Публикувано изображение



ЕТО И КАК СЕ ПРАВИ НАСТРОЙКАТА:

Първо загрявате двигателя до нормална работна температура. След това завивате болт 1(за въздуха) до край и развивате 2 оборота и зегерката като за начало на средно положение я слагате. При всяка една настройка се сваля и се гледа свещта. След 1 километър каране след като е загрял двигателя сваляте свещта и гледа цвета.
Черна свещ - богата смес
Бяла свещ - бедна смес
Червена свещ - ПЕРФЕКТНА НАСТРОЙКА :)

Ако свещта е черна, значи е богата. Ако е мноого черна или сменете жигльора с малко по-малък. АКо е малко черничка, свалете иглата на долу с 1-2 положения(зегерката на горе). Ако не е много черна, се развива болта с около половин оборот и така я обеднявате  или от жигльора, но трябва да сте избрали подходящ жигльор или от иглата или от болта. :)

Ако свещта е светла или бяла- бедна смес. Тука вече трябва или да увеличите бензина(което е за предпочитаане от към вървеж) или да намалите въздуха.Въздуха се намаля от болт 1, следователно го завивате с половин - един оборот. Или ако е мноого бедна и мотора глъхне доста, слагате с 5-10 микрона по-голям жигльор  или малко вдигате иглата, докато не я докарате до червена свещта.

Ако е червена, просто не я барате :)

Свещта трудно се докарва от 1-2 проби червена. Трябва доста да се ръчка карбуратора и с по-малко се увеличава - намаля бензина и въздуха, докато докарате до червена/керемидена свещ. Сваляте свещта гледате е, настройвате, пак газ 1 километър на пълна газ, пак сваляте настройка и така докато стане червена. При настройка е хубаво да се кара на пълна газ, за да се види цвета на сещта. След като сте го настройли вече, от болт 2 си нагласяте ниски стабилни обороти и това е :) Не е сложно, но не е и лесно. Успех !


#864801 До какво водят така наречените "повдигачи"!

Публикувано neprili4no_burz на 19 February 2013 - 21:52

ах деба повдигача аз се чудя защо ми падна зегерката на биг бора,то от какво било :D :D


#860953 Проект : Посинената Маги [Malaguti F12] with SR rims [ПРОДАДЕН]

Публикувано neprili4no_burz на 08 February 2013 - 18:48

Да,дано кита да е ок другото ще го нагласиме.Ако пък не ще ти завариме два педала на вала и пак си в играта :D


#846723 Проект: Nitro. Главен инженер: Коравия

Публикувано bike_ttj на 09 December 2012 - 02:35

Ето и клип как се сменят семерингите на предницата :




#842955 полини или малоси ?

Публикувано LuD`FeN на 20 November 2012 - 10:19

Виж мнениетоNymp0 написа на 19 November 2012 - 23:39 :

Polini evolution 3 - 22hp 14000rpm
Malossi Mhr Replica - 9hp 8500rpm

Честно казано бих си взел полинито.. Бая отдавна имам мерак на такова... Но пък трябва да се метнат много пари за него.. Не че по МХР-то нема се метнат много ама.. ще излезе по-евтино..
По това ево ще хвърлиш много повече пари ;) Евото 100% иска вал,голям карб,отворено гърне,съединител спортен....и т.н. а МХР-то може и да го сложиш,да караш без тунинг,а може и постепенно да го тунинговаш :)
2-ро аз съм карал High End и ви казвам:1-во гори много;2-ро в града вдига такава врява,че трудно ще карате;3-то чупи се лесно ......Ако искате такъв кит,трябва да е само за гонки и глупости :)


#802395 Италиянска или Немска кола?

Публикувано badxboy0 на 11 June 2012 - 19:53

хаха ебаваш ли се ? Тия италиянци освен макарони и спагети за друго не ги бива ..


#860344 ПРОДАДЕН !!! Aprilia Sr Malossi tuning 70+cc

Публикувано neprili4no_burz на 06 February 2013 - 16:14

Виж мнениетоTeam Boyana написа на 06 February 2013 - 09:39 :

Заяждам се с хора като теб , който се мислят за много повече от хората в целия форум а не разбират че щом са тук са на едно ниво всичките , аз колкото скутера съм имал ти толкова не си виждал . Да не съм малоумен да дам 3 бона за скутер и накрая да прави 120-130 като тия 3 бона мога да ги дам в нещо наистина смислено . СМЕШКА !!!!
Ти колко си смешен не е истина просто,на колко си 15-16?Имам пари давам ги,какъв ти е проблема завист може би,за сведение аз когато съм почнал да карам скутери ти още не си бил планиран сигурно,ма нищо бъди тарикат.Спами поне в мойта тема ако имаш нещо да ми кажеш


#852375 Къде и кога да бъде първия трип за 2013

Публикувано neprili4no_burz на 11 January 2013 - 17:32

Колеги и аз мисля че си говориме празни приказки и накрая няма да стане нищо,ето аз откровенно си казвам,че не смея да тръгна на 250 км.Не че нямам вяра на машината си а поради простата причина,че ние българите страдаме от няква мания за величие и все гледаме да си ги мериме кой е по-голям тарикат.В този ред намисли,примерно тръгваме 30 човека оттам всеки дава гас да се види аджиба колко му бяга скутера,оттам някой друг решава че по дупе от него и той гас а другите  по тях да не изостават и след 10 км трябва да идва някой с бус да ни прибира.Не ми казвайте сега,че ще се разбереме да караме леко и т.н.,манталитета си ни е такъв да сме тарикати,да сме отгоре но не се виждаме какви сме цървули.Така мисля аз


#935401 най-добрия спортен вариатор според вас

Публикувано maldezzar на 11 June 2014 - 22:21

Виж мнениетоXEPO написа на 11 June 2014 - 21:58 :

Изобщо не е луда работа.Всеки си има нещо да му яде парите...Аз например изобщо не харесвам кросаците и пистови мотори.
То аз имах няколко пистови мотора , купих Т-макса направих го както мене ме кефи и още малко неща му трябваха и щеше да е вече фулл , и го продадох ........ сега пак имам пистов мотор 900цц , но пак го продавам и мисля пак да купя Т-макс  :thumbup: А бе по-добре парите в тунинг отколкото в наркотици и други глупости :)


#924068 Искам да се науча на задна моля за съвети..

Публикувано niccky на 09 March 2014 - 21:31

Пичове така като ви гледам коментарите , освен да си счупите главите друго няма да направите.Няма ли някой по висш "стънтър" покрай вас ,за да ви разясни някои работи.
1во - трябва ви усет кога мотора е най-стабилен на кантара , за не строшите задницата и главите си.
2ро - за да кантарите ,мотора трябва да има старт,ряз  .. както искате го наричайте.
3то - трябва ви хубава задна спирачка,защото за да не обърнете кантара тя ви е от голямо значение,също така не се кантари с пълна газ до долу ,а с "припомпване".
И по принцип не всеки се е родил научен ,но ако грам понятие си нямате от тези неща които ви написах , то по-добре само си се возете със скутерчетата.
Не се правя на голям разбирач или нещо такова и нямам нищо лично към никой,просто се опитвам да бъда полезен. :thumbup: :scooter:


#904839 Рая на спамърите

Публикувано neprili4no_burz на 07 September 2013 - 11:58

Може, даже на китаеца пасва двигател от Волга но само от тая с еленчето


#883606 Проект Yamaha Aerox, the gReen- Продължение с нов Аеrox, the wHite.

Публикувано y_aerox на 14 May 2013 - 15:14

Така е като карате на пълна газ :) За следващия път ще знаете, че карате скутери, не пистаци :D


#864246 Портване на двутактов цилиндър

Публикувано Stunt_Freak на 18 February 2013 - 02:48

Виж мнениетоvaskooo951 написа на 17 February 2013 - 20:17 :

Главата е пилена с 1мм и няма проблем, но е препоръчително да е по-малко. 0.7 имаш в предвид от всички страни и става 1.4 диаметър или с по 0.35 от всяка страна ?? Значи изпускателя на страни и на долу с по 1мм и на горе 1.5, не е ли многоо ?
НАДОЛУ НЕ СЕ ПИЛИ!!!!!!!!!! иначе сегментите ще закачат!само встрани и нагоре се пили.Прозорците на горивните камери настрани с по 0.7 от едната страна и 0.7 от другата и не повече от 0.5 нагоре ( то само ще си дойде това 0.5 кат почнеш да полираш и да изглаждаш ръбчетата ;).Изпускателния прозорец със по 1 мм настрани и до 1.5 - 2 мм нагоре.Значи изпускателния прозорец е важен.ОБЯСНЯВАМ ЗАЩО.Както знаем хода на вала за един оборот е равен на 360 градуса.Мерси се също по градусите на вала от Горна мъртва точка като почнем буталото слиза нали надолу и когато започне от отваря изпускателния прозорец започваме да отчитаме градусите на вала,буталото слиза до долу и почва да се качва нагоре .В момента в който Затвори изпускателния прозорец спираме да отчитаме градусите.Това точно се нарича  POWER STROKE,средно за клас спорт това са 170 градуса за мид рейс 180 за хай енд 190 ( това е на малоситата специално,щото на хебо например са по различни). Тоест колкото по малко е разтоянието от главата до началото на изпускателния прозорец,толкова по - голяма мощност ще извлечем в ТОЛКОВА ПО ВИСОКИ ОБОРОТИ!!защото това пилене нагоре на изпускателния прозорец играе една такава роля на леко декомпресиране в цялата работа и с една мисъл буталото се "раздвижва" по-добре в по - високите обороти.Разбира се като сме разширили изпускателя трябва да разширим и горивните камери,за да можеш наистина да я извлечем тая сила.И там вече се изчислява в квадратни милиметри колко сме разширили изпукателя и с толкова трябва и камерите ,ама тия неща са сложни за нас и тия размери които съм упоменал горе ,за ефективни при всички китове ( говорим за 50цц /70/80цц ) .Обяснил съм по възможно най - простия начин!Също като портваме кит и може да се сложи по висок клас гърне и по голям карбуратор.А вече на който му се заминава повече за минарелитата по чуждестранните форуми ( аз ги намирам в гугъл изображения ) и доста PORTMAP-чета на различните китове.Това е разположението на прозорците във цилиндъра и може да си сравнявате данни и да си прави цилиндъра според предпочитанията,но това вече е дълга тема на разговор и не ми се обяснява сега.Като цяло ,портването не е много сложно,просто има 2-3 простички правила, и някоя друга тънкост.Портвайте смело!НАЙ-МНОГО ДА ВИ СЕ РАЗВЪРВЯТ МОТОРИТЕ,друго няма какво да стане! :)


#860535 Какво да направя на скутера си за да върви повече

Публикувано vaskooo951 на 06 February 2013 - 23:53

Калинчооо ти нали сложи спортни ролки не върви ли ... взимай нови спортни тия може да са се изтъркали вече ....


#857477 My BW Aerox !

Публикувано y_aerox на 28 January 2013 - 16:04

Мерси Колега.
Днес си взех спортна водна помпа SSP и едни ролчици 4 гр. Да видим как ще е с тях.
Ето малки снимки.
Надявам се до 3-4 дни да имам възвожност да направя снимки на помпата и стопа, той вече е сложен на мотора, но не съм го сглобил, занимавам се с настройка на карбуратора.

Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Това е за сега, пак казвам, надявам се до 3-4 дни да има развитие и поставени частите на мотора.


#851484 Къде и кога да бъде първия трип за 2013

Публикувано parandjata на 07 January 2013 - 19:42

Защо винаги трябва да е близо до София ? Колегите от Варна примерно няма да и ем никак изгодно да дойдат.Нека бъде някъде в центъра на България, и да няма сърдити.


#844552 Репутация ??

Публикувано IVELIN на 27 November 2012 - 22:43

Репутацията се трупа като други потребители гласуват за мненията ти чрез зелената и червената стрелка, който ги има на всеки пост. С една дума това изразява отношението на другите потребители към теб - репутацията ти във форума. :)


#841619 Продавам:Много спортни части и други неща :)

Публикувано LuD`FeN на 13 November 2012 - 23:05

Ами Delta е по-добър съединител и по-скъп от Fly :) Трябва да стане,а пружинките определят на колко оборота да зацепва съединителят :) Ако камбаната ти е по-голяма аз съм карал 107 съединител със 112камбана и просто идват малко по твърди пружинките :)


#840864 полиция !

Публикувано y_aerox на 10 November 2012 - 19:36

Те няма да дойдат и да ти кажат : Моля те ела си плати акта, без твоите пари неможем. МИслете си, че ви отпадат актовете, ок.
Ама както казва колегата marto955 като тръгнете да си вадите книжка ще се изненадате мнооого "приятно".


#564646 Проект: DuBaKa's Stunt RoX (Malossi Tuning) [ by PlayOnOne™ ]

Публикувано DuBaKa на 04 September 2010 - 20:35

МАРКА - Yamaha      

МОДЕЛ - Aerox

Година -   2007 Ноември                                      

Кубатура - 70cc        

Вид двигател - 2-тактов                          

Охлаждане - Водно                            

Maксимална скорост -   105км /ч                    

Тегло -   90кг                        

Разход на гориво – 5л/100км            

Използвано масло – Игол

Използван бензин - A 95 - 98 - 100

Цена: 2400лв




ENGINE ТУНИНГ:                                                                                    

Кит ------------------------------Малосси спорт 70
Публикувано изображение

Ауспух --------------------------Технигас некст р  
Публикувано изображение


Карбонови клапи ------------- малосси
Публикувано изображение


Централна пружина --------- червена
Публикувано изображение


Вариатор ----------------------- Малосси Мултивар
Публикувано изображение


Карбуратор---------------------17,5 ДеллОрто  
Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение


Филтър ------------------------- малосси  
Публикувано изображение


Ролки --------------------------- 3x3,8 гр. и 3х7гр Малосси  
Публикувано изображение


Кевларен ремък Малоси
Публикувано изображение



ОПТИЧЕН ТУНИНГ:


Карбонов фар
Публикувано изображение


Кристален стоп  
Публикувано изображение


Карбонова капачка на резервоара
Публикувано изображение


Пачи крак


Амортесиор Цвят: Хром с черно
Публикувано изображение


Повдигач за амортесиора Цвят: Червен

Изрязване на капак на картера
Публикувано изображение

Полиране на:


        [/color] - Капака на водната помпа
Публикувано изображение

                   - Повдигача за амортесиора
Публикувано изображение

                   - Капака на картера
Публикувано изображение

                   - Ръчките на спирачките
Публикувано изображение

                   - Картера
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

                   - Капачките на спирачните помпи
Публикувано изображение

                   - Заглушителя на гърнето
Публикувано изображение



STUNT ТУНИНГ:


Wheelie Bar  
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Краш тапи  
Публикувано изображение

Спортно кормило с лапа

Къдрав диск 280мм
Публикувано изображение

Крачна задна спирачка
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение



ДОТУК:
2400+2100=4500лв  

Снимки:
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

След зимния ремонт:
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение




Видео:
http://www.facebook....100000152537590 (линк към профила ми)
http://www.facebook....v=1483689220346
http://www.facebook....146835415357472
http://www.facebook....185091901505893

http://vbox7.com/play:fc7c0c405b
http://vbox7.com/pla...=2&vid=11161162
http://vbox7.com/pla...=2&vid=11199406