•         

Помощ

китайски скутер wonjan вибрира не върви

#1 ilker

ilker

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 20

24 август 2012 - 15:08

Значи скутерът е китайски (Wonjan 50QT). Купих го преди около година и нещо, вече е на почти 10к километра и досега нямах никакви проблеми. Но от около месец скутерът не иска да набира, тръгва много бавно от място, много вибрира (не само при старта но и докато карам се усещат вибрациите) и не върви колкото преди (преди ги правеше ~90км/ч на права, а сега  ~80км/ч).
Та според мене е ремъка (смъкнах капака погледнах нямаше нищо необичайно, не че много разбирам...), но ми казаха че може да е и заради съединителя...та може ли да  ми помогнете да установя какъв е проблема...Значи мисля да смъкна капака докато е запален скутера за да видя дали вибрира самият ремък (да не би да се е разтегнал нещо), та според мене ако се отмята ще е от него (все пак е на почти 10к км вече).
  • 0
Гордо си кара китайчето :) .

scooterhouse.net

#2 Hard-Target

Hard-Target

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1925

24 август 2012 - 15:15

Ми така и така си почнал му провери всичко. Това с вибрациите по принцип става, като съединителя вече е износен (няма феродо). Провери ролките да нямат ръбове и ако имат ги смени с нови. Пружините на съединителя също може вече да са за смяна. Малките изпълняват функцията на какви обороти да зацепва и тръгва скутерчето. На ремъка ти трябва да пише размера. Премери го с шублер или ролетка или там с каквото имаш и ако е под под 15мм по принцип е за смяна.
  • 0

#3 ilker

ilker

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 20

24 август 2012 - 20:34

Ами коуега по принцип мисля да му правя малко тунинг (ролки, пружини...), обаче на зима....Сега просто искам да го стегна (да оправя проблема), и затова искам да установя точно проблема, а не да сменя всичко. Та утре сигурно ще отворя капака докато е запален скутера за да видя дали има вибрации, па ако ремъка е наред сигурно ще е съединителя. А за пружините и ролките - как мога да разбера в какво състояние са? Свалянето не е проблем, но какви са признаците за износване?
  • 0
Гордо си кара китайчето :) .

#4 Hard-Target

Hard-Target

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1925

24 август 2012 - 20:40

В горния пост съм ти казъл. Ролките трябва да са глатки, не трябва да имат ръбове. За ремъка също ти казах как да го провериш дали е износен. За пружините не знам как да провериш освен с други, но щом са на 10.000км значи вече са си изгубили "силицата" :D. Ама това за вибрациите предимно е от съединителя, или малките пружини са за смяна или вече нямаш феродо или е много малко. За вървежа централната пружина.
  • 1

#5 ilker

ilker

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 20

24 август 2012 - 21:25

ОК! Мерси, утре ще се разглабя китаец!
  • 0
Гордо си кара китайчето :) .

#6 diksan133

diksan133

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 470

25 август 2012 - 17:41

Според мен е ремъка моя преди да го скъсам така вибрираше при тръгване а после леко почваше в движение скутера да се изтласква напред назад и му падна и мощността и така известно време докато се скъса.По мои наблюдения понеже съм ги гледал ролките си на 5000 км почти сигурно е че са за смяна а  съединителя не вярвам да е моя на 5000 почти не беше мръднал едва ли и твоя е заминал.Виж ролките и задължително си смени ремъка и ще се оправи карам такава машина и ти говоря от опит а не наслуки.
  • 0

#7 ilker

ilker

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 20

25 август 2012 - 21:32

ОК брат, мерси. Днес нямах време, но утре сигурно ще го отварям.
  • 0
Гордо си кара китайчето :) .

#8 y_donchev

y_donchev

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1

26 август 2012 - 11:58

Здравейте, имам Пежо Елистар 125, и започна да мига една жълта лампа на таблото,на която е нарисуван двигател.В книжката пише,че ако свети постоянно е лошо,а като мига трябва да питам в сервиз.Някой знае ли на какво се дължи?
  • 0

#9 ilker

ilker

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 20

28 август 2012 - 15:10

Да не е лампичка за маслото?
Та ся по моя проблем - нов проблем - релето за зареждане май не работи - не знам как се измерва, измерих с мултицет и ми дава около 11В, на запален скутер, но мисля че трябва да ги дава около 14В (така ми казаха). Та на 2 пъти вече зареждах акумулатор (изтощава се и не върти стартера, мъчи се но няма вътък) та ся сигурно и реле трябва да си вземам... Ако някой знае как мога да го измеря релето моля да помогне :22scooter: :22scooter: :22scooter:
Намерих си  ремък http://www.chasti-sk...ък-4т.-729.html (тука сега съм сигурен че е същия 729 17 7 30), а сега само ролките останаха (не знам какви са оригиналните). Ако сваля ролките от къде мога да разбера какви са (пише ли някъде по тях???), искам да си сложа малко по-леки и да си кача малко старта, па може и пружините на съединителя да сменя (до колкото знам за всяка твърдост си има отделен цвят, но въпросът ми е дали цвета на китайките отговаря?)
  • 0
Гордо си кара китайчето :) .

#10 ANGEL B

ANGEL B

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2158

28 август 2012 - 15:19

Релето  трябва  да зарежда до 14,2в на обороти  минимум 13,6в
мериш със  мултицет
  • 0
НЕКА  ГУМ?ТЕ  ГОРЯТ  НЕ  ?  ДУШ?ТЕ

#11 ilker

ilker

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 20

28 август 2012 - 19:52

Значи днеска веднъж го мерих и не зареждаше - даваше ми около 11В, свалих релето поогледах го сложих го пак - зарежда (покарах малко с изтощен акумулатор и като измерих беше на 13 и нещо, демек зареждаше, щото акумулатора беше почти празен, запалих на манивела....). Значииииии не можах да разбера на какво се дължи проблема, дано да не се повтаря (надявам се нещо да не е правило добре маса релето, там някой кабел от клемата...). А за ремъка и за ролките сега нямам средства :( :( па тъй ще го карам още малко. ? да питам още нещо - въздушния филтър не съм го сменял, само го чистя и искам да питам дали това е достатъчно или да си сменям отвътре "гъбата"?
  • 0
Гордо си кара китайчето :) .

#12 ilker

ilker

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 20

29 август 2012 - 11:50

Днеска пак FAIL... Вчера прибирам мотора в гаража със зареден акумулатор (даваше почти 14В), днеска не ще да върти....??!?!?!?!?! Как може да губи ток при условие че не е запален ( като стои в гаража?!?!?!?)... Значи мисля си че сигурно някъде прави маса и ми точи акумулатора (освен инсталацията на мотора имам и музика и неони...., обаче вчера като го прибирам в гаража бяха изключени?!?!?!?!) Моллляяяяя за помощщщ какво да правяяяяя?!?!?!?!
  • 0
Гордо си кара китайчето :) .

#13 ilker

ilker

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 20

30 август 2012 - 20:35

Значи от вчера го следя, няма проблеми с акумулатора :scooter: :scooter: :scooter:
  • 0
Гордо си кара китайчето :) .

#14 ANGEL B

ANGEL B

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2158

30 август 2012 - 20:46

Откачаш  без  значение единият  кабел  от  акомулатора поле  го докостваш до клемата  леко,  ако  излезе  искра  макар и лека  значи  има  оттечка.Това  значи че ще пада  акомулатора,ако   не дава искра  откачи  вечерта полюса и го закачи  на  другият  ден виж  дали  ще  запали. Така  ще разбереш  да ли е читав  акомулатора
  • 0
НЕКА  ГУМ?ТЕ  ГОРЯТ  НЕ  ?  ДУШ?ТЕ

#15 ilker

ilker

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 20

31 август 2012 - 14:59

Да ви питам още нещо: купих си нови крушки (халогенни 35В, старите бяха 25 и не стигаха, не че тези осветяват много добре ама...) и като ги сложих ми се объркаха късите и дългите...(когато копчето е в положение къси светят дългите и обратното). Не съм откачал никакви кабели, само си смених крушките и освен това си имат и посока(има 2 щифта и 1 е по-голям и влиза в голямата дупка а другия е по-малък  и влиза в малката дупка) така че не съм объркал посоките. Ако на някой друг му се е случвало такова нещо моля да каже на какво се дължи и как да го оправя :22scooter: :22scooter: :22scooter:
  • 0
Гордо си кара китайчето :) .

#16 wingmanz

wingmanz

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 334

31 август 2012 - 15:19

Вместо да чаткаш с кабелите по клемите премери тока на утечка като едната сонда я слагаш на акумулатора а другата на разкачения кабел няма значение плюсовия или минуса.
  • 0

#17 ilker

ilker

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 20

01 септември 2012 - 17:49

мнооого фаил ... набързо ще обясня че сега праим ремонта - чистим си ние карба, всичко точно слгобяваме и гледам карба опира горе багажника... викам си нещо става тука ... караме малко добре, вдигам на голямата степенка-задната гума на земята..  баща ми ляга долу да гледа ко става-рамата счупена там долу до втулките които свързват двигателя с рамата ( нз как да го обясня там дето е свързна степенката, при каране не се натоварва , само като се вдигне на степенка) та добре сваляме двигателя на заварчик, всичко точно, сглобяваме палим и се появи проблема- прекъсва на ниски обороти и гасне. забелязал съм че гасне и при накланяне надясно абе ако оставя газта и падат оборотите (не винаги) ако подам рязко газ и оставя гасне... ако подскоча пак гасне ?!?!?!??! тва ся не го рабирам ?!?!?!?! на какво може да се дължи нз.... ае отивам да помагам... напишете ако знаете на какво може да се дължи проблема (ааа и да не забравя - като почистихме карба го покарахме малко без въздушен филтър и нали знаете какъв звук прави като е без филтър - като по мощен някак си и сега прави подобен звук със филтър ?!?!?!?! не толкова силен обаче се усеща...)
  • 0
Гордо си кара китайчето :) .

#18 ilker

ilker

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 20

01 септември 2012 - 19:12

http://scooterclub-b...-с-карбуратора/  този пич има съшия проблем...
  • 0
Гордо си кара китайчето :) .

#19 Sapche's

Sapche's

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 185

03 февруари 2014 - 22:14

Здравейте имам една Уамаха обаче взема да прави проблем като работи на обороти не прави нищо обаче като му дам газ и започва да излиза много горяло масло или незнам и аз какво от какво се плучаваааа хелпп :huh:
  • 0